سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجات فُک خزری از تور صیادی در گلستان

صیاد گلستانی فک خزری را که به تورش افتاده بود را به گروه امداد و نجات فک خزری تحویل داد.

شیرازی نماینده مرکز تحقیقات و بازتوانی سگ های آبی هلند در ایران (CSRRC)در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ گفت: پس از تیمار و نمونه برداری ، این فک پس از 24 ساعت در پهنه آبی خزر رها سازی شد .


وی افزود: فُک خزری تنها گونه پستاندار خزر است که جمعیت آن بدلیل صید بی رویه در حوزه برخی کشورهای حاشیه دریا سیر نزولی داشته است و گونه کم نظیر از حیات وحش دریای خزرکه بدنش میزان آلودگی دریا را نشان می دهد.

  نماینده مرکز تحقیقات و بازتوانی سگ های آبی هلند در ایران گفت: این فُک خزری نر سنی بین 3 تا 4 سال داشت که در تور صیادان شرکت های زیر مجموعه ماهیان خاویاری گلستان در نزدیکی مرز آبی ایران و ترکمنستان گرفتار شده بود.

شیرازی با تشکر از همراهی صیادان گلستان ادامه داد : پس از نمونه برداری و بیومتری و البته معاینات و درمان های ضد انگلی این فک در پهنه آبی خزر رها شد.

گروه امداد و نجات فک خزر در سال 1389 با کمک مرکز تحقیقاتی و درمانی سگ دریایی در کشور هلند و با همراهی سازمان حفاظت محیط زیست ایران شروع به کار کرد.

رهایی فک های آسیب دیده و گرفتار در تورهای صیادی، تیمارداری، ثبت اطلاعات مربوط به فک های یافت شده، نمونه برداری از حیوانات زنده و جمع آوری نمونه های بافتی از لاشه های کشف شده با هدف کنترل سلامت زیستی اکوسیستم خزر از فعالیت های این گروه است.

انتهای پیام/ب

فُک خزری از تور صیادان گلستانی نجات یافت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.