سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد:

کم‌توجهی دستگاه‌ها به استخدام فارغ التحصیلان مراکز مهارتی

زاهدی با تاکید براینکه باید در روند استخدامی بازنگری شود گفت: در برخی دستگاه‌ها به فارغ التحصیلان مراکز مهارتی توجه کمتری می‌شود.

به گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بیست و پنجمین سالروز تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی بر لزوم به روز رسانی این دانشگاه مطابق با نیازهای روز تاکید کرد.

زاهدی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه به دولت برای ایجاد و افزایش مراکز آموزش عالی در چهارچوب سیاست‌های آموزش عالی اجازه داده شده است اظهار داشت: یکی از مطالبات ما از دانشگاه علمی و کاربردی برقرای ارتباط با دانشگاه‌های برتر دنیا و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف برای پیشرفت کشور است.

زاهدی با بیان اینکه در بودجه امسال ۴۰۰ میلیارد تومان جهت ارتقا و به روز رسانی تجهیزات دانشگاه‌ها اختصاص یافته است، خاطر نشان کرد: سهم دانشگاه علمی و کاربردی ۲۰۰ میلیون تومان می‌باشد که باید از وزارت علوم مطالبه کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دانشگاه علمی و کاربردی پیشتاز آمایش سرزمینی در آموزش عالی است گفت: دلیل این امر این است که دانشگاه بر اساس نیازها، استعدادها ‌و پتانسیلی هر منطقه تاسیس می‌شود؛ دانشگاه علمی و کاربردی نباید ثابت و پایدار باشد و باید با توجه به نیازهای روز هر منطقه به روز رسانی شود.

زاهدی با اشاره به اینکه دوره های پودمانی باید جدی گرفته شود  تصریح کرد: باید آموزش‌های کوتاه مدت برای مراکز دولتی، آموزشی و تولیدی جهت ارتقا سطح کیفی نیروی انسانی کشور انجام شود.

وی با تاکید براینکه باید در روند استخدامی بازنگری شود یادآور شد: در برخی ادارات و‌ دستگاه‌ها مشاهده می‌شود که به فارغ التحصیلان مراکز مهارتی توجه کمتری می‌شود که این رویکرد باید اصلاح شود.

انتهای پیام/

دانشگاه علمی و کاربردی با توجه به نیازهای هر منطقه به روز رسانی شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۳:۴۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
من چهار سال درس خوندم مدرک لیسانس حسابداری از دانشگاه علمی کاربردی گرفتم و حدود سه سال سابقه حسابداری و یک سال سابقه حسابرسی دارم بعد تو چهارمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی دیدم که سازمان حسابرسی مدرک لیسانس حسابداری که از علمی کاربردی اخذ شده باشه رو قبول نمی کنه...