سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۵ هکتار از اراضی کشاورزی بافق به کشت کلزا

کارشناس دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در سال زراعی جدید ۵ هکتار از اراضی بافق به کشت کلزا اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مژگان میرزا باقری کارشناس دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی استان یزد به اهمیت کشت دانه‌های روغنی در کشور و ضرورت تولید مواد اولیه دانه‌های روغنی اشاره کرد و گفت: طرح افزایش تولید کلزا یکی از طرح‌های مورد توجه است که از طریق وزارت جهاد کشاورزی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی در خصوص سهمیه کشت کلزا برای استان یزد در سال جاری افزود: درسال زراعی جدید یکهزار هکتار برای استان یزد تعیین شده که این سطح سهمیه بین شهرستان‌ها تقسیم شده است.

کارشناس دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه شهرستان بافق در سال ۹۷-۹۶ باید ۵ هکتار کشت کلزا را انجام دهد تصریح کرد: در این زمینه قرار شد با کشاورزانی که دارای اراضی مرغوب هستند و تجربه کشت کافی دارند قراردادی بسته شود.

میرزا باقری افزود:یک نسخه از این قرارداد به کارگزار بیمه جهت بیمه مزارع و یک نسخه نیز به بانک کشاورزی جهت پرداخت تسهیلات ویژه کاشت کلزا تحویل داده می‌شود.

وی تحویل دستگاه ریزدانه کار به متقاضیان کشت کلزا را یکی از برنامه‌هایی برای کمک به افزایش سطح تولید دانه‌های روغنی عنوان کرد.

کارشناس دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در خصوص هزینه این دستگاه بیان داشت:این دستگاه حدود ۵۰ میلیون ریال آن به صورت بلا عوض است وبقیه قیمت دستگاه ازطریق تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت می‌شود که متقاضیان می‌توانند با خرید این دستگاه علاوه بر کشت کلزا، کشت سایر محصولات مانند گندم، جوو حبوبات را انجام دهند.

میرزا باقری خاطر نشان کرد: امیدواریم شهرستان بافق بتواند با برنامه ریزی صحیح در زمینه کشت دانه‌های روغنی گام بردارد و تولید محصول خوبی را داشته باشد.

انتهای پیام/ا

در5هکتار از اراضی کشاورزی بافق کلزا کشت خواهد شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.