سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از 14 هزار تن انار از باغات استان زنجان راهی بازار می شود

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان از برداشت 14 هزار و 240 تن انار از باغات زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، بهنام اوجاقلو مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: سطح باغات انار هم اکنون در استان زنجان به یک هزار و 743 هکتار می رسد که یک هزار و 426 هکتار از این سطح بارور و 317 هکتار آن غیربارور است.
وی از تولید بالغ بر 14 هزار و 240 تن انار طی سال جاری در استان زنجان خبر داد و افزود: پوست سیاه، پوست کدویی، میخوش، انواع ملس، شاهوار، دوستی، ترش محلی و ترش جنگلی انواع ارقام انار تولیدی استان را شامل می شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با بیان اینکه استان زنجان همه ساله بخش قابل توجهی از انار مصرفی مورد نیاز استان های شمال غرب کشور را تامین می کند.
اجاقلو با اشاره به این که برداشت انار در استان از ارقام زودرس در اواسط شهریور ماه آغاز شده و تا اوایل آبان ماه ادامه می یابد خاطر نشان کرد: 3 هزار خانوار بهره بردار انار در استان زنجان در این زمینه فعالیت می کنند.
وی با بیان این که شهرستان طارم را عمده تولید کننده محصول انار در استان است اظهار کرد: همه ساله حدود 400 تن از انار تولیدی در استان به صورت رب انار فرآوری شده و مابقی به مصرف تازه خوری می رسد.


انتهای پیام / ک

برداشت یاقوت سرخ از باغات استان زنجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.