سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش برداشت درختان جنگلی با زراعت چوب

بخشی از نیاز کشور به چوب امسال در قالب زراعت چوب باید تامین شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، بابایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری زراعت چوب در استان را رویکرد جدید سازمان جنگل‌ها خواند و گفت: نیاز سالانه کشور به چوب ۶ میلیون مترمکعب است که ۵ میلیون مترمکعب از زراعت چوب و بقیه از طریق واردات و برداشت از جنگل‌های شمال تامین می‌شود.


وی نیاز سالانه صنایع مازندران به چوب را ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارمترمکعب اعلام کرد و افزود: زراعت چوب راهکار اساسی برای تامین چوب مورد نیاز صنایع استان است.


بابایی گفت: ۲۵۰ هکتار زمین‌های کشاورزی مازندران پارسال زیر کشت صنوبر و تبریزی رفت که ۲ و نیم برابر سال ۹۴ بود.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری با بیان اینکه ۷۵ هزار هکتار از زمین‌های مازندران در برنامه ششم به زراعت چوب اختصاص خواهد یافت گفت: اولویت زراعت چوب عرصه‌های بدون پوشش و جدا شده از جنگل است.


وی افزود: ۱۵ هزار هکتار زمین مستعد برای این کشت مورد اختلاف مردم و دولت است که اگر مردم مالکیت دولت را قبول کنند این زمین‌ها برای زراعت در اختیار آنان قرار داده می‌شود.


بابایی گفت: مردم مازندران پارسال استقبال خوبی از طرح زراعت چوب کردند، اما به علت نبود تسهیلات، ۶۰ هکتار زیر کشت چوب نرفت.


طرح زراعت چوب با رویکرد جلب مشارکت مردم و استفاده از آب‌های نامتعارف و کاشت و پرورش درختان سریع الرشد چوبدهی همچون صنوبر و تبریزی اجرا می‌شود.


انتهای پیام/ع


برداشت درختان جنگلی با زراعت چوب کاهش می‌یابد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.