سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقابت های مقدماتی جام جهانی روسیه در منطقه اروپا

رقابت های مقدماتی جام جهانی روسیه امشب در منطقه اروپا و در 3 گروه به پایان می رسد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت های مقدماتی جام جهانی روسیه در منطقه اروپا امشب با برگزاری 9 دیدار در 3 گروه پیگیری می شود و تکلیف 2 تیم دیگر راه یافته به جام جهانی 2018 مشخص می شود. برنامه بازی های امشب به شرح زیر است :

گروه چهارم

ولز  -  جمهوری ایرلند

صربستان  -  گرجستان

مولداوی  -  اتریش

رقابت های گروه چهارم در روز پایانی خود حساس تر از دیگر گروه ها برگزار می شود. تیم فوتبال صربستان هم اکنون با 18 امتیاز تیم نخست این گروه است و پس از آن به ترتیب تیم های ولز و جمهوری ایرلند با 17 و 16 در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند. به همین دلیل هر 3 تیم شانس صعود مستقیم به جام جهانی فوتبال را دارند و همین می تواند به زیبا تر شدن بازی های امشب کمک کند.

تیم ملی فوتبال صربستان می تواند در یک بازی خانگی با شکست گرجستان و بدون توجه به نتایج دیگر دیدار ها به جام جهانی راه یابد. اما در صورتی که صرب ها نتوانند در این بازی به برتری برسند و به تساوی و یا شکست بسنده کنند این ولز و جمهوری ایرلند است که شانس رسیدن به جام جهانی را دارد.

دومین بازی حساس این گروه هم یک بازی بریتانیایی است. چنانچه صرب ها بتوانند در مقابل گرجستان به برتری برسند باز هم این بازی حساس خواهد بود زیرا برنده ان شانس حضور در مرحله پلی آف برای رسیدن به جام جهانی فوتبال را خواهد داشت.

 گروه هفتم

 آلبانی  -  ایتالیا

رژیم اشغالگر قدس  -  اسپانیا

مقدونیه  -  لیختن اشتاین

رقابت های این گروه امشب جنبه تشریفاتی خواهد داشت زیرا اسپانیا پیش از این توانسته به صورت مستقیم راهی جام جهانی شود و ایتالیا هم به دلیل فاصله 7 امتیازی اش با تیم سوم این گروه حضورش در مرحله پلی آف انتخابی جام جهانی فوتبال قطعی است. با این حال تیم هایی مانند مقدونیه و آلبانی در این گروه شانس آن را دارند تا با کسب پیروزی جایگاه خود را در جدول تغییر دهند.

گروه نهم

 ایسلند  -  کوزوو

اوکراین  -  کرواسی

فنلاند -  ترکیه

 رقابت های این گروه هم بسیار حساس و نفسگیر پیگیری می شود. تیم فوتبال ایسلند درهفته گذشته این رقابت ها موفق شد در یک بازی خارج از خانه تیم ملی فوتبال  ترکیه را با 3 گل شکست دهد تا هم ترکیه از رسیدن به جام جهانی بازماند و هم این تیم بتواند صعود خود به جام جهانی را تقریبا قطعی کند.

هم اکنون تیم فوتبال ایسلند با 19 امتیاز صدرنشین این گروه است و پس از آن تیم های اوکراین و کرواسی با 17 امتیاز در جایگاه دوم و سوم قرار دارند. با این حال صعود مستقیم ایسلند به جام جهانی فوتبال را نباید خیلی دور از دسترس دانست زیرا ان ها باید در بازی آخر خود در خانه به مصاف تیم قعر جدولی کوزوو برود. کوزوو تنها یک امتیاز دارد و به طور قطع حریف سر سختی برای ایسلندی ها نخواهد بود.

از طرفی دیگر،در صورت توقف احتمالی ایسلند، تیم های اوکراین و کرواسی شانس آن را دارند تا با پیروزی در اخرین بازی خود که به صورت مستقیم با یکدیگر است به جام جهانی برسند. همچنین در صورت صعود مستقیم ایسلند به جام جهانی برنده دیدار کرواسی و اوکراین  راهی مرحله پلی آف می شود. 

انتهای پیام /

رقابت های مقدماتی جام جهانی روسیه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.