سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولسوالی «وردوج» بدخشان، کانون جنگجویان خارجی در افغانستان

شماری از ساکنان، بزرگان قومی و فرماندهان خیزیش مردمی ولسوالی «وردوج» بدخشان با انتقاد از دولت گفتند: این ولسوالی به پایگاه‌ امن جنگجویان خارجی مبدل شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از ساکنان، بزرگان قومی و فرماندهان خیزیش مردمی ولسوالی «وردوج» بدخشان با انتقاد از دولت گفتند: این ولسوالی به پایگاه‌ امن جنگجویان خارجی مبدل شده است.

آنها اعلام کردند ولسوالی یاد شده به مرکز امن جنگجویان خارجی مُبدل شده و مردم از ظلم و ستم جنگجویان خارجی به ستوه آمده‌اند، اما حکومت در مورد باز پسگیری ولسوالی وردوج تاکنون اقدام قاطعی انجام نداده است.

فرماندهان خیزش مردمی ولایت بدخشان می گویند جنگجویان خارجی از کشورهای چچن، ازبکستان، تاجیکستان، پاکستان، کشورهای عربی و ایغورها در این منطقه حضور دارند.

بر اساس گفته های آنان، وجود این گروهای تروریستی خارجی نه تنها برای بدخشان، بلکه برای کشورهای منطقه نیز یک تهدید جدی شمرده می‌شود.

ولسوالی وردوج بدخشان از مدت دو سال پیش به اینسو در تسلط مخالفان مسلح حکومت افغانستان قرار دارد.

از سوی دیگر، جنرال «عبدالخالق آقصایی»، فرمانده امنیت بدخشان می‌گوید که باز پس گیری ولسوالی وردوج در کانون توجه حکومت قرار دارد و به زودی این ولسوالی از وجود مخالفین مسلح آزاد خواهد شد.

 انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.