سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده امنیت ولایت قندهار:

رهبر طالبان به هلمند سفر کرده است

فرمانده امنیت ولایت قندهار گفت: رهبر طالبان در سفر به ولسوالی «موسی قلعه» ولایت هلمند با شماری از مسئولان نظامی این گروه دیده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال «عبدالرازق»، فرمانده امنیت ولایت قندهار اعلام کرد که «ملا هبت الله»، رهبر طالبان به همراه مقام های اطلاعاتی پاکستان به تازگی به ولایت هلمند سفر کرده است.

وی گفت: رهبر طالبان در سفر به ولسوالی «موسی قلعه» ولایت هلمند با شماری از مسئولان نظامی این گروه دیده است.

جنرال عبدالرازق اشافه کرد که «ملا هبت الله» بیش از 10 روز پیش وارد هلمند شده بود.

وی افزود: "10 روز پیش، ملا هبت الله با شماری دیگری از اعضای شورای کویته و برخی از مقام‌های اطلاعاتی پاکستان از راه‌های گردجنگل و بهرامچه وارد موسی قلعه شده و دو روز آن جا بودند. او مسئولان نظامی خود را از همه ولایات از بادغیس تا غور و هرات و نیمروز و پکتیا و پکتیکا، و قندوز و بغلان خواسته بود."

جنرال عبدالرازق گفته است بر اساس اطلاعات او، هبت الله در مورد تغییر تاکتیک‌های جنگی طالبان در برابر افزایش حمله‌های هوایی علیه آنان صحبت کرده و نیز گفته است که چون هدفشان با جنگجویان داعش یکی است، بنابرین باید با گروه داعش در افغانستان مخالفت نکنند.

با این حال، قاری یوسف احمدی که خود را سخنگوی طالبان معرفی می‌کند در یک پیام صوتی دستور عدم مخالفت گروه طالبان با داعش از سوی ملا هبت الله را رد کرده‌است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.