سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبری مدیران صندوق اعتباری هنر مطرح شد؛

صندوق اعتباری هنر، در خدمت اهالی فرهنگ و هنر/ هنرمندان ما محتاج دیده شدن نیستند

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر گفت: اساس فعالیت ما کمک به دوستان هنرمندی است که مشکلات معیشتی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست مدیر عامل و مدیران صندوق اعتباری هنر امروز (یکشنبه ۱۶ مهر)، ساعت ۱۰:۳۰ در ساختمان هنر با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

در ابتدای نشست، سید حسن سیدزاده مدیر عامل صندوق اعتباری هنر گفت: وظیفه صندوق اعتباری هنر، حمایت از همه هنرمندان کشور است. خدمات بیمه، تسهیلات و تحت پوشش قرار دادن اعضای فرهنگ و هنر خدمات درمانی برای آنهاست. اینهاکالبد صندوق اعتباری هنر است؛ ولی ماهیت و روح فعالیت‌های ما پیدا کردن کسانی است که جزو شریف‌ترین اهالی فرهنگ و هنر هستند. همنشینی هنر واقعی و درماندگی صحنه خیلی دلخراشی است؛ شاید مأموریت صندوق از این حیث جزو حساس‌ترین مأموریت‌هاست. کمک به دوستان هنرمندی که مشکلات معیشتی دارند و فقط پیوند انسانی است که ما را به سمت هم حرکت می‌دهد.

وی افزود: به دلیل پیچیدگی سیستم‌های دولتی، این وظیفه ماست که آنچه داریم با آنها تقسیم کنیم. وظیفه ما در این صندوق خدمت به هنرمندان اصیل است. جرقه این اتفاقات در این صندوق زده شده است. اما یک مسئله مهم وجود دارد؛ هنرمندان سرشناس خیلی زود مشکلاتشان برطرف می‌شود ولی نقاشی که در کردستان بر اساس کار نابسامان، معیشتش دچار مشکل شده باید چه کار کند؟! یا نویسنده‌ای در خراسان که به هر دلیلی برای نوشتن دچار مشکل می‌شود باید چه کند؟ ما باید چراغی را روشن کنیم که فارغ از صندوق هنر باشد تا وقتی گرفتاری را دیدیم، بی تفاوت عمل نکنیم. من معتقدم با یک گل بهار شروع می‌شود و باید به جامعه هنری کمک کنیم. هیچ راه منطقی جز پیوند انسانی برای شناخت این مشکلات وجود ندارد. شناختن نقاطی که هنرمند را درگیر مسئله‌ای می‌کند، برای ما بسیار مهم است. بخش بسیاری از این مشکلات با همدلی هنرمندان حل می‌شود.

سید حسن سیدزاده تصریح کرد: اگر جریان حمایتی در جامعه شکل بگیرد، اتفاقات جدیدی می‌افتد و ما در پاسخگویی فعال‌تر عمل می‌کنیم و مشکلات ما به دست خودمان حل می‌شود. فرصت‌های همدردی و مهربانی کردن پیش پای همه ماست و تنها کافی است که کسی چراغی روشن کند تا ما آنها را ببینیم. حساسیت‌های جامعه فرهنگ و هنر تغییر کرده است. هنرمندان امروز ما محتاج دیده شدن نیستند و هرکدام برای خودشان تریبونی دارند. ما باید از این تریبون‌ها استفاده کنیم؛ ما از طریق مکان‌هایی که هنرمندان به ما معرفی می‌شوند و نوع مشکل و نوع درخواست آنها، بودجه‌هایی را برای هنرمندانی که مشکلات معیشتی دارند اختصاص می دهیم.

سپس شریفیان نماینده گروه هنری لیان، ضمن اهدای نشان هنری خود به صندوق اعتباری هنر اظهار کرد: کار در ایران همیشه با درماندگی و فراموشی همراه بوده است. کاش ما صندوقی برای پیشگیری از مشکلات هنرمندان داشتیم. کاش راهی بود که قبل از رخ دادن مشکلات می‌توانستیم جلوی آن را بگیریم. ما باید راهی پیدا کنیم تا بتوانیم هنرمندان را از گرفتاری رها کنیم. ما باید کاری کنیم تا هنرمندان بتوانند هنرهای خود را عرضه کنند.

 

انتهای پیام/

 

نشست خبری صندوق اعتباری هنر برگزار شد

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.