سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست دوجانبه هیئت انرژی ترکمنستان و افغانستان در کابل برگزار شد

نشست هیئت انرژی ترکمنستان با هیئت انرژی افغانستان بخاطر بحث روی قراداد‌های واردات انرژی برق و بهبود شرایط دریافت انرژی از کشور ترکمنستان آغاز گردید.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نشست هیئت انرژی ترکمنستان با هیئت انرژی افغانستان بخاطر بحث روی قراداد‌های واردات انرژی برق و بهبود شرایط دریافت انرژی از کشور ترکمنستان آغاز گردید.

 این نشست با اشتراک هیئت بلند پایه سکتور انرژی ترکمنستان و هیئت متشکل از نهادهای سکتور انرژی افغانستان روز گذشته ، شنبه پانزدهم میزان به میزبانی شرکت برشنا در کابل آغاز و قرار است برای مدت یک هفته ادامه یابد.

بر اساس اعلام شرکت برشنا افغانستان ، محتوای اصلی این نشست را موارد ذیل تشکیل می‌دهد:

- بحث روی تمدید قرارداد و امضای PPA(قراداد خریداری برق) تورید انرژی برق برای ولایات هرات، فاریاب، جوزجان و سرپل از طریق لین انتقال ۱۱۰ کیلوولت و ۱۰ کیلوولت برای سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹

- بحث روی تمدید قراداد تورید انرژی برق برای ولسوالی‌های قرقین، خم‌آب، مورچاق و مرکز ولایت بادغیس.

- بحث روی تمدید لین موجود ۱۱۰ کیلوولت ولایت هرات به ۲۲۰ کیلوولت (تفصیل از آخرین انکشافات طرف جمهوری ترکمنستان و جمهوری اسلامی افغانستان)

- بحث روی تفاهم نامه سه جانبه افغانستان، ترکمنستان و پاکستان بخاطر تورید و ترانزیت انرژی برق و آخرین انکشافات پروژه

- همکاری‌های مستقیم بین ریاست ساختمانی امور برق و ساختمانی برق شرکت ترکمن انرگو جمهوری ترکمنستان (تجهیزات و مونتاژ پروژه‌های آینده)

- بحث در باره آخرین انکشافات ساخت و احداث لین ۵۰۰ کیلوولت

- بحث روی ساخت سب استیشن‌های پیهم

- اختتامیه جلسات، جمع بندی و امضاء اسناد

این در حالی است که در نشست قبلی در شهر عشق آباد پایتخت ترکمنستان روی همکاری های دوجانبه کشور های افغانستان و ترکمنستان بحث و توافقاتی عمومی نیز صورت گرفته بود که در این مجلس نهایی می گردد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.