سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طراحی پد ضدعفونی‎کننده هوشمند برای بیمارستان‌ها + عکس

طراحان برای ممانعت از ورود باکتری‌ها به داخل بیمارستانها پَدی را طراحی کرده اند که در ورودی مراکز درمانی نصب و موجب کاهش انتقال عفونت می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اطراف بیمارستان‎ها معمولا دستگاه‎های ضدعفونی کننده بسیاری برای ممانعت از ورود میکروب وجود دارد، البته هرچند که از همه آنها ممکن است استفاده نشود اما نکته مهم آلوده بودن دستگیره درهای ورود بیمارستان ها است که عامل اصلی کاهش بهداشت خواهد بود.

با توجه به حساسیت این موضوع یک شرکت پدهایی را طراحی و ساخته است که به کاهش باکتری درهای ورودی بیمارستان ها کمک خواهد کرد. پدهای ساخته‎شده که Surfaceskins نام دارد بر روی پوشش آلومینیومی درها قرار می‎گیرد، هنگامی که افراد برای باز شدن در را لمس می کنند این دستگاه به صورت هوشمند ژل الکل را که در یک مخزن ذخیره شده بر روی سطح پد ترشح داده و به این صورت در ورودی برای کاربر بعدی کاملا ضدعفونی شده است.

طبق آزمایش های انجام شده، این پد هوشمند سطح باکتری را در ورودی های بیمارستان تا 90 درصد در مقایسه با صفحات معمولی کاهش داده است که خود عاملی بر عدم ورود باکتری و ویروس به داخل محیط بیمارستان خواهد بود.

شرکت سازنده این پد هوشمند اعلام کرده است محصولش برای یک هفته و با 1000 مرتبه فشار قابل استفاده است و از روش های معمولی برای کاهش سطح عفونت در بیمارستان ها کارآمدتر خواهد بود.

پد ضدعفونی‎کننده هوشمند از سه لایه پارچه الیافی تشکیل شده و هزینه اندکی برای تولید آن صرف شده است.

انتهای پیام/

ممانعت از ورود باکتری به بیمارستانها با روشی هوشمند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.