سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگاه آموزشی ایراپن در اردل برگزار شد

کارگاه آموزشی مجموعه مداخلات اساسی بیماری‌های غیر واگیر در نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه ایران (ایراپن) در اردل برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ کارگاه آموزشی یکروزه مجموعه مداخلات اساسی بیماری‌های غیر واگیر در نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه ایران (ایراپن) با حضور ۲۰ پزشک و ۲۰ کارشناس و مراقب سلامت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل برگزار شد.

شرکت کنندگان در این کارگاه با آخرین دستورالعمل‌های پیشگیری، غربالگری و درمان بیماری‌های غیر واگیر و خدمات نوین سلامت ویژه دو گروه سنی سالمندان و میانسالان در مناطق شهری و روستایی، پیشگیری از افزایش قند و چربی و کنترل فشار خون آشنا شدند.

ارزیابی خطر ۱۰ ساله سکته‌های قلبی و مغزی کشنده یا غیر کشنده در افراد ۳۰ سال به بالا، تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان‌های پستان و دهانه رحم، دیابت و دیابت بارداری و بررسی عوامل خطر رفتار‌های چهارگانه شامل تغذیه نامناسب، کم تحرکی، مصرف دخانیات و مصرف الکل از محور‌های فعالیت ایراپن است.

اردل از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر اردل) در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ن

برگزاری کارگاه آموزشی ایراپن در اردل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.