سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقامات امنیتی افغانستان به مجلس فراخوانده شدند

مجلس افغانستان در واکنش به کشته شدن 20 نیروی امنیتی در ارزگان، مسئولان امنیتی افغانستان و مقامات محلی این ولایت را فراخواند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، هیات اداری مجلس افغانستان در واکنش به کشته شدن 20 نیروی امنیتی در ارزگان، مسئولان امنیتی افغانستان و مقامات محلی این ولایت را فراخواند.

کشته شدن بیش از 20 تن از نیروهای امنیتی افغانستان در ولسوالی چوره ولایت ارزگان از سوی مخالفان مسلح، با عکس العمل شدید اعضای مجلس مواجه شده‌است.

عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس مجلس افغانستان پس از ابراز نگرانی نمایندگان در این خصوص تأکید کرد که مقامات امنیتی به‌شمول مقامات محلی ارزگان باید در این باره در یک نشست فوق العاده پاسخ دهند.

او افزود: "قضیه ارزگان یک فاجعه است؛ ما از طریق کمیته رؤسا حتماً یک جلسه فوق العاده را برگزار می کنیم تا مسئولان امنیتی کشور و مسئولان اداری ارزگان بیایند در خانه ملت و جواب های خود را ارائه کنند."

هر چند والی ارزگان تعداد سربازان کشته شده در رویداد هفته گذشته در این ولایت را 24 تن خوانده‌است اما اعضای مجلس می‌گویند که مخالفان مسلح در این رویداد ۲۶ سرباز افغان را به شهادت رسانده‌اند.

برخی نمایندگان دلیل کشته شدن سربازان ارتش را نرسیدن کمک به آنان، ضعف در نهادهای امنیتی و دفاعی و نبود هماهنگی میان این نهادها عنوان کردند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.