سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل آتش نشانی کاشان

بیش از 31 هزار آتش نشان همیار در کاشان آموزش دیدند

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری کاشان گفت:31 هزار و 90 شهروند کاشانی با عنوان " آتش نشان همیار" دوره های آموزشی آتش نشانی و ایمنی را فراگرفتند.

سید مهدی مجد الاشرافی، در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با تاکید وظیفه سازمان  آتش نشانی، تنها مقابله با حوادث نیست و آموزش اولویت و رسالت اصلی آنها است گفت:این دوره های آموزشی سال گذشته برای شهروندان کاشانیی برگزارشد.

وی،  آموزش های اطفای حریق برای شهروندان در ادارات، مدارس، دانشگاه ها ، کارخانجات صنعتی ، محلات و غیره با هدف توجه به ضرورت ترویج فرهنگ ایمنی به دلیل اهمیت سلامت شهروندان برگزارشد.

به گفته وی، ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان به منظور پیشگیری از بروز حوادث متعدد و داشتن شهری ایمن از رسالتهای مهم مجموعه آتش نشانی و اهداف اصلی طرح آموزش " آتش نشان همیار" از سوی سازمان آتش نشانی شهرداری کاشان است.

مجدالاشرافی، همچنین افزایش نظارت بر ایمنی در ساختمان های جدید الاحداث و اماکن عمومی شهر به عنوان دیگر اقدامات سازمان در راستای ترویج فرهنگ ایمنی برشمرد و گفت: نداشتن آگاهی مردم نسبت به مباحث ایمنی موجب افزایش تلفات می شود.

وی، نقش موثر سازمان آتش نشانی با ارائه آموزش های لازم به اقشار مختلف در مهار حوادث و کاهش تلفات را تاکیدکرد و گفت: رعایت اصول ایمنی و پیشگیری از مهم ترین عواملی است که می تواند از تلفات جانی و مالی در حریق ها جلوگیری کند.

به گفته وی، تجهیز ساختمان ها به وسایل ایمنی و ارتقاء دانش شهروندان در زمینه كنترل و جلوگيري از گسترش آتش و دود، خارج كردن و انتقال افراد به مكان هاي امن و انجام عمليات اطفاء حريق و غیره از دیگر مواردی است که می تواند فرهنگ اصول پیشگیری را نهادینه کند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، باتاکید بر اهمیت پیشگیری از حوادث گفت:فعالیت چند ساله اخیر این سازمان در راستای بازدید،صدور دستور العمل ایمنی از مراکز صنعتی وتجاری قابل توجه بوده و بر کاهش آمار این موارد تاثیر داشته است.

مجدالاشرافی، با اشاره به بازدیدهای مستمر سازمان آتش نشانی کاشان از ساخت وسازهای شهرستان کاشان و ساختمان های چند طبقه گفت: این بازدیدها باتوجه به اهمیت رعایت موارد ایمنی از شروع تا پایان ساخت ساختمان ها والزام به رسیدن  رعایت دستورالعمل های صادره برای داشتن  شهرایمن و ایجاد ساختماهای ایمن انجام می شود.

وی در پایان باتاکید بر اهمیت آموزش ونظر ویژه این سازمان به آموزش کارکنان وکارگران کارخانجات صنعتی وتولیدی در شهرک های صنعتی اظهارداشت:این دوره هابابرنامه ریزی با مسئولین شهرک ها درحال انجام است و تمامی موارد ایمنی درجهت پیشگیری از حوادث در کلاسهای آموزشی تدریس می شود که می تواند به تحقق شهری ایمن با مشارکت شهروندان در شهرستان نزدیک شود.

 

انتهای پیام/م

 

آموزش های ایمنی آتش نشانی به بیش از 31 هزار شهروند کاشانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.