سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۴۰ کیلومتری فاصله بهمئی و استان خوزستان

فرماندار بهمئی گفت: با اجرای بزرگترین طرح راه سازی شهرستان بهمئی، فاصله این شهرستان با استان خوزستان ۴۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   سنایی فرماندار بهمئی گفت: این طرح که با عنوان اتصال دو استان مطرح شده، با ساخت محور مواصلاتی لیکک در استان کهگیلویه و بویراحمد به جایزان در استان خوزستان اجرایی می‌شود.

فرماندار بهمئی با اشاره به اینکه، طول این مسیر ۲۵ کیلومتر و حداقل عرض آن ۱۲ متر خواهد بود گفت: مرحله اول این طرح به طول ۶ کیلومتر با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت، ابتدا در مناطق کوهستانی و ناهموار بین شهرستان بهمئی و خوزستان، اجرایی می‌شود.

سنایی ادامه داد: مدت زمان اجرای مرحله اول این طرح تا ۱۸ ماه آینده است که با بهره برداری از آن، ارتباط شهرستان بهمئی به مناطق مهم، راهبردی و اقتصادی خوزستان از جمله شهر اهواز، رامهرمز، امیدیه، آغاجاری، سربندر، بندر امام خمینی، جایزان و دیگر شهر‌ها و مناطق طول مسیر از نظر مسافت و فاصله زمانی، کاهش چشمگیری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: این طرح در زمینه کاهش بار ترافیکی مسیر بهبهان به شهرستان بهمئی، رونق گردشگری، افزایش مبادلات بین دو استان، ارتباط بیشتر و به صرفه‌تر با بنادر جنوبی نقش بسزایی خواهد داشت.

شهرستان بهمئی با مرکزیت شهر لیلک از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است که در شمال و شرق استان خوزستان واقع شده است.

 

انتهای پیام/ش

کوتاهتر شدن مسیر فاصله بهمئی به استان خوزستان 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.