"گمشده!
تجربهی سالهای طولانی مدیریت و تعامل من با مسئولان و بزرگان کشور میگوید که عوامل دفتر و نحوه تعامل و رفتار آنان با ارباب رجوع نقش مهمی در رضایتمندی مردم دارد.
ممکن است به هر دلیل، درخواست مراجعه کننده عملی نباشد، ولی روی خوش و ادب و احترام، میتواند تاحد زیادی از مشکلات آنان بکاهد.
آدمهای مهم و خدمتگزاری را میشناسم که به دلیل بداخلاقی و بیمسئولیتی اطرافیان و بیتوجهی خودشان به این آسیب، هزینههای بلاوجهی متحمل میشوند.
بگذریم که برخی مسئولان و مدیران کشور را با یک من عسل نمیتوان خورد چه برسد به اطرافیان آنان! فکر میکنند که اگر به طرف مقابل یک لبخند بزنند و به او تواضع کنند و یا در سلام به آنان پیشدستی کنند یه چیزی از آنان کنده میشود؟!
یک مسئول دفتر خوش اخلاق و صمیمی میتواند نقش مهم و تعیین کنندهای در موفقیت مدیر داشته باشد. یک تلفنچی و یا خدمتگزار ساده دفتر هم میتوانند در این رضایتمندی سهیم باشند.
اخلاق، گم شدهی نظام اداری ماست.
پُست قدیمی مرحوم ناصر عربها را در پینوشت آوردم.
*پی نوشت*
مرحوم ناصر عرب ها، خدمتگزار میهمانان آقا
آنقدر خوش رو، متواضع و صمیمى بود که هر وقت به بیت رهبرى میرفتم و مهمان چاى او بودم، از مصاحبت و انس با او لذت میبردم.
چند هفته قبل با او عکس گرفتم و قول دادم به دستش برسانم. وقتی این عکس آماده شد و به یکى از مسؤولان دفتر دادم که به او بدهد، با تأسف اعلام کرد که ایشان چند روز قبل فوت کرده اند؛ آنهم بعد از اداى نماز شب و آماده شدن براى اقامه نماز صبح همراه با اذان، چه سعادتی!"
انتهای پیام/