سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انعقاد تفاهم‌نامه ارتقای کیفی ابنیه مجموعه تاریخی بسطام

تفاهم‌نامه ارتقای کیفی ابنیه مجموعه تاریخی بسطام در راستای همکاری‌های مشترک سازمان میراث فرهنگی و شهرداری بسطام منعقد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حامد عادل سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان گفت : این تفاهم نامه با هدف ارتقاء کیفی ابنیه مجموعه تاریخی بسطام و بافت پیرامون آن، بین شهرداری و پایگاه میراث فرهنگی بسطام به امضاء رسید.


وی افزود : این تفاهم نامه در راستای همکاری‌های مشترک سازمان میراث فرهنگی و شهرداری در زمینه معرفی آثار، آموزش شهروندی و حفاظت و مرمت آثار تاریخی کشور و غیره  منعقد شده است.


عادل تصریح کرد : بر اساس این تفاهم نامه حمام مجموعه تاریخی بسطام از طرف شهرداری به پایگاه میراث فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان برای انجام مرمت و راه اندازی دفتر پایگاه مجموعه به مدت چهار سال واگذار شد.


سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان گفت : اجرای پروژه‌های تحقيقاتی- كاربردی در حوزه میراث فرهنگی، ارائه سمينارها، دوره‌های تخصصی و كارگاه های آموزشی كوتاه مدت، تدوين و تاليف اسناد و مدارك علمی و تبادل آنها، هدايت و حمايت از پايان نامه‌های تحصيلی در مقاطع مختلف در راستای نيازهای تحقيقاتی، حمایت، مرمت و حفاظت از آثار ارزشمند معماری شهر بسطام در همکاری‌های متقابل از جمله مفاد این تفاهم نامه است.


سرپرست پایگاه میراث فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان گفت: شاخص‌ترین تعهد شهرداری بسطام در اختیار قراردادن حمام مجموعه تاریخی بسطام به پایگاه میراث فرهنگی برای مدت چهار سال است.


گفتنی است ، حمام مجموعه تاریخی بسطام از یادگاران دوره قاجار است و جنب مدرسه شاهرخیه واقع شده است.


انتهای پیام / ه


جزئیات تفاهم‌نامه ارتقای کیفی ابنیه مجموعه تاریخی بسطام

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
با سلام . مالک عرصه و زمین حمام مجموعه تاریخی بسطام شهرداری نبوده است و مجموعه و اوقاف مالک زمین می باشد. ساخت و ایجاد بنا در طی سی سال قبل توسط شهرداری انجام شده است. چرا برای مدت زمان محدود در اختیار داده شده است.؟.