سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار مهری:

قانون حمایت از معلولان و نابینایان عملیاتی شد/ تقصیر 100 درصدی رانندگان هنگام تصادف با نابینایان و ویلچرنشینان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: قانون حمایت از معلولان و نابینایان عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مراسم عملیاتی شدن قانون حمایت از معلولان و نابینایان که امروز(شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس قانون، عصای سفید نابینایان و صندلی چرخ دار معلولان نشانه‌ای برای رانندگان است و در صورت بروز هرگونه تصادفی با معلولان و نابینایان، رانندگان مقصر محسوب می‌شوند.

وی افزود: بر اساس مصوبه هئیت وزیران در جلسه 96/05/08 و به پیشنهاد وزارت کشور به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه راهنمایی و رانندگی در حمایت از معلولان و نابینایان تصویب شد.

سردار مهری گفت: بر اساس این قانون شخصی که بدون استفاده از هر نوع وسیله نقلیه موتوری و یا غیرموتوری در خیابان تردد و حرکت کند و یا فردی که از صندلی چرخدار(ویلچر) برای تردد خود استفاده می‌کند به عنوان عابر پیاده محسوب می شود.

رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان در صورت مشاهده معلولان و نابینایان

رئیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: رانندگان موظف هستند تا در صورت نزدیک شدن به افرادی که از صندلی چرخدار و یا عصای سفید استفاده می‌کنند، از سرعت خود بکاهند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

وی گفت: رانندگان موظف هستند تا در صورت نزدیک شدن و مشاهده افرادی که عصای سفید به دست دارند و عصای خود را به علامت ایست به شکل افقی به رانندگان نشان می‌دهند، توقف کنند و پس از عبور فرد نابینا به حرکت خود ادامه دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: پارک خودرو در محل‌های توقف اختصاصی معلولان و جانبازان ممنوع است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.