سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر امور خارجه پاکستان:

«هند» هیچ نقشی در روند صلح افغانستان نخواهد داشت

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: ایالات متحده آمریکا اطمینان داد که هند در روند صلح افغانستان هیچ نوع نقش سیاسی را بازی نمی‌کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «خواجه محمد آصف»، وزیر امور خارجه پاکستان پس از سفر رسمی به واشنگتن و دیدار با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران خارجی گفت: ایالات متحده آمریکا اطمینان داد که هند در روند صلح افغانستان هیچ نوع نقش سیاسی را بازی نمی کند.

وی گفت که اسلام آباد در مورد استراتژی ایالات متحده آمریکا در هند نگران است. وزیر خارجه پاکستان افزود: «برای ما اطمینان دادند که  هند هیچ نوع نقش سیاسی و نظامی در روند صلح افغانستان بازی نخواهد کرد».

پس از آن وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگو با ریانووستی گفت که کشورش در حل و فصل بحران افغانستان، در تمام فرمت‌های مذاکرات آماده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد چشم انداز کار "6+1" برای افغانستان که در آن  کشور های روسیه، ایالات متحده آمریکا، پاکستان، هند، چین  و افغانستان شامل است، گفت: ما آماده کار با هر شکل و روش هستیم.

پیش از این، "نیرمالا سیتها راما"  وزیر دفاع هند اعلام کرد که  دهلی نو در عملیات‌های نظامی در افغانستان  با آمریکا و ائتلاف آنها اشتراک نمی‌کند و نقش هند در بازسازی افغانستان و پروژه‌های غیر نظامی محدود می شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در ماه اگوست استراتژی جدید آمریکا در افغانستان را اعلام کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، هند ، پاکستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.