سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بانک جامع اطلاعاتی گیاهان تدوین می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: بانک جامع اطلاعاتی گیاهان و بیماری‌های مرتبط با آن تا آذر سال جاری تدوین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛جوادیان،مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به استفاده از کارشناسان گیاه‌پزشک برای ایجاد فضای سبز سالم در شهر قم اظهار کرد: کارشناسان گیاه پزشک به این دلیل وارد عمل شدند که علوم جدید را وارد فضای سبز شهر کنند و این بسیار مطلوب است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم به دنبال تدوین بانک اطلاعاتی جامعی از گیاهان و بیماری‌های آن‌ها است افزود: هدف از ایجاد و تدوین این بانک کسب اطلاعات و رفع مشکلات آینده و برطرف نمودن نیازهای تخصصی است.


مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه از سال‌های پیش اطلاعاتی در مورد آفات و بیماری‌ها در سطح شهر جمع آوری می‌شد اما دسته بندی و جمع بندی اطلاعات از سه سال پیش به صورت هدفمند آغاز شد اذعان کرد: با این کار به صورت جامع از اسامی علمی آفات، بررسی و رده بندی آن‌ها، دوره زندگی و نحوه خسارت و روش‌های مبارزه با آفات در بیشتر گیاهان و درختان قم آزمایش و اطلاعات جمع آوری شده است.


جوادیان گفت: نتیجه تحقیقات و بررسی‌ها در قالب یک کتابچه تهیه شده و به زودی منتشر خواهد شد که در آن ابتدا به معرفی گیاه و سپس آفات و بیماری‌هایی که می‌تواند روی آن اثر بگذارد پرداخته شده است.

انتهای پیام/ش

تدوین بانک جامع اطلاعاتی گیاهان در قم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.