به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ فرید جواهرزاده عضو هیات علمی مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود با بیان اینکه جایگاه شرکت پدیده در جذب این گردشگران و افزایش ماندگاری آنها قطعا تاثیرگذار است، گفت: مجموعه پدیده مانند مظروفی در ظرفی به نام شاندیز است که متاسفانه این ظرف و مظروف با هم مطابقت ندارد و به تعبیر دیگر پدیده، ظرف خود را دربرگرفته و حتی می توان گفت از آن بزرگتر شده است.
وی گفت: اگر بپذیریم که در وجه اول گردشگری شاندیز وجود دارد و پدیده با پتانسیل خود به جذب گردشگر می پردازد، این موضوع به تنهایی در حکم یک جاذبه منحصر به فردی است که افزایش مسافر را به همراه خواهد داشت و حتی بخش قابل توجهی از اوقات فراغت مجاورین را نیز به خودش اختصاص می دهد.
مشاور سابق معاونت گردشگری کشور در ادامه از مولفه های حمل ونقل، اقامت و پذیرایی، جاذبه ها، راهنما-گشت و خرید به عنوان شش مولفه اصلی گردشگری نام برد و گفت: این مولفه های شش گانه ارکان اصلی گردشگری را تشکیل می دهند که توجه به آنها برای ایجاد تناسب مطرح شده و رشد منطقه گردشگری شاندیز حایز اهمیت است.
جواهرزاده از سازمان های دولتی، انجمن های علمی و بخش خصوصی به عنوان سه ضلع هرم فعالیت کنشگران و فعالان گردشگری نام برد و افزود: سازمان های دولتی سیاست گذار و برنامه ریز هستند، انجمن های علمی در حوزه کارهای پژوهشی و تحقیقاتی فعالیت دارند و بخش خصوصی بازوی اجرایی می باشد. به عبارت دیگر محققین و انجمن های علمی می توانند بسترهای مناسب را شناسایی کنند و مجموعه هایی نظیر پدیده این برنامه ها را در راستای توسعه گردشگری در سطح کشور اجرایی می کنند.
وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای توسعه و موفقیت شرکت پدیده در نگاه مدیریتی از نوع خصوصی است، گفت: تعداد بالای سهامدار پدیده نقطه قوت آن می باشد و نسبت به آینده این شرکت می توان امیدوار بود مشروط به اینکه نگاه مدیریتی حاکم بر آن نگاه دولتی نباشد و مدیریت خصوصی قطعا پدیده را به روزهای اوج خود باز می گرداند.
انتهای پیام// م.م