سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح خط سرخ ولایت با عنوان هفته فرهنگی شهید اردهال اجرا می شود

دبیر همایش بین المللی میراث جهانی قالیشویان و توسعه گردشگری فرهنگی، آئینی و مذهبی در مشهد اردهال کاشان گفت:طرح خط سرخ ولایت با عنوان هفته فرهنگی شهید اردهال اجرا می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی حمیدی، در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگاران گفت :این ایده فرهنگی که در آینده تبدیل به یک برند ملی خواهد شد ابتدا در کارگروه توسعه گردشگری استان های اصفهان، مرکزی و قم مطرح ومورد استقبال شد.

وی افزود: تعریف یک مراسم ملی جدید درراستای معرفی پتانسیل های بالقوه مشهد اردهال، تجمع عاشقان حسینی همزمان با اربعین در اردهال بدلیل تشابه نحوه شهادت امامزاده سلطانعلی بن امام محمدباقر علیهما السلام با سیدالشهدا و تعریف یک برند و نماد ملی مرتبط با شهید اردهال در هفته فرهنگی آن از جمله اهداف اجرای این طرح است.

به‌گفته‌وی، مبنای شکل گیری این ایده «حج الفقرا -زیارت حرم امام رضا (ع)» است که در بین شیعیان ایرانی بویژه مناطق کاشان، قم، سمنان، اراک و اصفهان مطرح می شود.

دبیر همایش بین المللی میراث جهانی قالیشویان و توسعه گردشگری فرهنگی، آئینی و مذهبی در مشهد اردهال کاشان تصریح کرد: ایده «حج الفقرا -زیارت حرم امام رضا (ع)»در گذشته باتوجه به نداشتن استطاعت مالی به مکه مطرح می شده است که اکنون نیز ایده می تواند باتوجه علاوه بر مشکلات مالی، امنیتی و ناتوانی جسمی در مورد زیارت کربلا و رفتن به مشهد اردهال به عنوان کربلای ایران مطرح شود.

حمیدی، راهبرد و استراتژی کلی این ایده آرزوی حضور در مراسم حسینی در کربلا برای عاشقان آن حضرت که شرایط حضور در کربلا را ندارند در بارگاه سلطان علی بن امام محمدباقر علیهما السلام تعریف شده است.

وی، اظهارداشت: این طرح با مدیریت و برنامه‌ریزی انجمن سرخ ولایت وهمکاری دبیرخانه کارگروه توسعه گردشگری استان های اصفهان، مرکزی و قم توسط هیات های مذهبی و مردم اجرا می شود.

به‌گفته‌وی، سازماندهی ونظارت بر طرح نیز از سوی ارگان ها و سازمان های قم، دلیجان و کاشان انجام خواهد شد.

حمیدی، ارایه طرح، تشکیل دبیرخانه دایمی، برگزاری جلسه توجیهی برای مسوولین مرتبط با اجرای طرح و تعدادی از روسای هیات های مذهبی سه شهرستان، تعریف برنامه ها و مراسم، تعریف انواع خدمات و امکانات مورد نیاز، ثبت نام و ارایه داوطلبین خدمت در هیات مذهبی، جانمایی ارایه خدمات حرم و اطراف آن از مفاد اجرای طرح بصورت تفصیلی است.

وی، از مشهد اردهال به عنوان نقطه اتصال سه استان اصفهان، قم و مرکزی برشمرد و گفت :اجرای این طرح می تواند تولید یک برند جدید ملی درراستای توسعه گردشگری، فرهنگی و آیینی سه استان ایجاد کند.

به‌گفته‌وی، مسیرهای اصلی و فرعی بعنوان محدوده ارایه خدمات به زایرین دراجرای طرح سال اول بصورت آزمایشی از شهرستان نطنز و بادرود و امامزاده آقا علی عباس (ع) به کاشان، از امامزاده محمد هلال بن علی علیه السلام در آران و بیدگل به کاشان، از حرم معصومه سلام الله علیها و جمکران در قم به کاشان و از نراق به مشهد اردهال است.

حمیدی،با تاکید بر اینکه اجرای طرح خط سرخ ولایت را بر مبنای مدل جامع استراتژیک مدیریتی طراحی شده است افزود: رسالت و دورنمای ارزیابی عوامل داخلی و خارجی، شناخت نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و تهدیدها، تعریف اهداف بلندمدت و کوتاه مدت، انتخاب استراتژی را از موضوعات طرح برشمرد.

وی، تنظیم برنامه های زمان بندی شده و ساختارهای سازماندهی، واحدهای عملیاتی، تخصیص منابع وامکانات را از دیگر رسالت های این طرح عنوان کرد و افزود :ایجاد مسیرهای کنارگذر به منظور کاهش خطر پیاده روی از ثپه نورالشهدا درراوند تا مشهد اردهال و از دانشگاه نراق تا مشهد اردهال از پیشنهادات آینده برای اجرای طرح است.

حمیدی در پایان گفت: انتظار می رود اجرای طرح خط سرخ ولایت با همکاری مسوولین به عنوان یک برند ملی آیینی مذهبی و گردشگری را در این منطقه و جایگاه واقعی مشهد اردهال تثبیت کند.

شایان ذکر است:همایش بین المللی میراث جهانی قالیشویان و توسعه گردشگری فرهنگی، آئینی و مذهبی در مجتمع گردشگری خورشید اردهال کاشان برگزارشد.

 در این باره بیشتر بخوانید

آیین قالیشویان مشهد اردهال کاشان، حماسه‌ای در امتداد کربلا

انتهای پیام /پ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.