سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور گروه تعزیه ده زیار؛

مجلس تعزیه شهادت علی اکبر(ع) در گلزار شهدای کرمان

مجلس تعزیه شهادت علی اکبر(ع) توسط گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار در گلزار شهدای کرمان شبیه خوانی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  همزمان با دهه دوم ماه محرم مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر(ع) توسط گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار در گلزار شهدای شهر کرمان شبیه خوانی شد.

مسئول گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان گفت: برای دهمین سال متوالی است که این هیئت در گلزار شهدای کرمان در ایام ماه محرم تعزیه خوانی می کند.

وی با اشاره به اینکه هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده زیار از جوانان ولایی تشکیل شده است افزود: عزاداری به روش سنتی شبیه خوانی مخاطبان زیادی دارد و روز به روز بر مخاطبان آن و شکوه تعزیه افزوده می شود.

هوشنگ انکوتی با بیان اینکه روستای ده زیار از خاستگاه های تعزیه کشور است افزود: امسال بیش از دو هزار نفر در مراسم تعزیه عاشورای حسینی در روستای ده زیار حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه مجلس تعزیه امروز عصر به نام حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد گفت: در این مجلس تعزیه ماجرای شهادت آن حضرت و وداع با اهل بیت امام حسین(ع) هنگام میدان رفتن و رجز خوانی حماسی حضرت علی اکبر(ع) شبیه خوانی می شود.

مسئول گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار تصریح کرد: مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) توسط هنرمندان حسینی، امیرعباس عربزاده، محمد، اکبر، علی‌اکبر، رضا، حمیدرضا، علی، امین، ایمان و حسین افضلی، محمدحسین مهدوی سجاد پوراسترآبادی، غلامرضا سبحانی‌فرد، محمد، معین و ثارالله انکوتی در قسمت‌های موافق و مخالف‌خوانی گروه را برعهده دارند.

انتهای پیام/ح

تعزیه علی اکبر در میان علی اکبرهای دفاع مقدس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.