سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح تامین یک وعده غذای گرم در مهدهای روستایی

طرح تامین یک وعده غذای گرم در مهد‌های روستایی و حاشیه شهر از ۱۶ مهر در استان قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: این طرح در مهد روستایی و حاشیه شهر اجرا می‌شود و دو هزار و ۱۱۲ کودک از یک وعده غذای گرم بهره‌مند خواهند شد.

به گفته رحمانی، سرانه هر وعده غذای گرم برای هر کودک ۲۰ هزار ریال پیش بینی شده است که در پنج روز از هفته و به مدت ۱۲۰ روز در سال اجرا می‌شود.

بهاره رحمانی افزود: وضعیت رشد کودکان ۶-۳ سال مهدهای روستایی براساس شاخص وزن و قد در ابتدای و انتهای طرح بررسی خواهد شد.

وی اضافه کرد: این برنامه هر‌ساله براساس شاخص نسبت تعداد کودکان مبتلا به سوءتغذیه به تعداد کودکان پذیرش‌شده در روستامهدها، قبل و بعد از اجرای طرح ارزیابی می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گفت: سوء تغذیه در کودکان زیر ۶ سال بصورت کم وزنی، کوتاه قدی، کمبود ریز مغذی‌ها در افراد جامعه بعنوان یک مشکل عمده مطرح است.

رحمانی افزود: کمبود ریز مغذی‌ها با عوارض متعدد از جمله اختلال رشد جسمی و تکامل مغزی، کاهش بهره هوشی، کاهش قدرت یادگیری، افت تحصیلی، افزایش موارد ابتلا به بیماری‌ها و پوکی استخوان، نهایتاً با کاهش توانمندی‌های ذهنی و جسمی افراد همراه است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان، بهبود وضع تغذیه کودکان، دسترسی به غذا، فرهنگ تغذیه‌ای و دسترسی به خدمات‌بهداشتی را از جمله اهداف اجرای این طرح بیان کرد.

انتهای پیام/

 

طرح تامین یک وعده غذای گرم در مهد‌های روستایی و حاشیه شهر از ۱۶ مهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.