معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ادامه داد: از آنجایی که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متولی اصلی این امر است بنابراین وظیفه بازاریابی و ایجاد تشکلها به عهده این نهاد دولتی بوده تا شرایط را برای بهبود وضع این صنعت پربازده فراهم کند.
رضوی تصریح کرد: ایران پس از چین و هند جایگاه سوم در صنایع دستی را دارد و با توجه به وجود پتانسیلهای باالقوه در این بخش انتظار میرود تا شرایط برای ارتقای این حوزه ایجاد شود.
وی با بیان اینکه ایران پنجمین بازار مصرف کننده سنگهای زینتی و قیمتی در جهان است، افزود: نزدیک به یک چهارم کانیهای جهان در کشورمان وجود دارد و درصورتی که صنعتگران ما آموزشهای لازم را در جهت تبدیل این کانیها به سنگهای با ارزش افزوده بالا ببینند، به طور حتم در آینده میزان واردات سنگهای تزیینی به کشور پایین خواهد آمد.
رضوی با تاکید بر اینکه میزان سرمایه لازم برای ایجاد این شغل بسیار پایین است، تصریح کرد: صنعت تولید زیورآلات جزء آن دسته از صنایعی است که هر زن خانه دار هم میتواند با آن برای خانواده خود کسب درآمد کند و توجه به توسعه چنین مشاغلی موجب افزایش اشتغالزایی در کشور خواهد شد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم در پایان با اشاره به مغفول ماندن این حوزه در کشور گفت: برای جبران کاستیهایی که تا به امروز در صنعت سنگهای زینتی رخ داده، در تلاشیم که به هر پروژهای در این حوزه مبلغ 2 میلیارد تومان وام پرداخت کنیم و بخشی از این طرح تاکنون عملیاتی شده است.
انتهای پیام/