سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دفاع آمریکا:

برای اولین بار نیروهای امنیتی افغانستان در حالت تهاجمی قرار گرفته اند

وزیر دفاع ایالات متحدۀ آمریکا گفت: برای نخستین بار در جریان ۱۶ سال گذشته، نیروهای امنیتی افغانستان به طور کامل در جنگ تهاجمی علیه مخالفین مسلح قرار گرفته اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر دفاع ایالات متحدۀ آمریکا گفت: برای نخستین بار در جریان ۱۶ سال گذشته، نیروهای امنیتی افغانستان به طور کامل در جنگ تهاجمی علیه مخالفین مسلح قرار گرفته اند.

«جیمز متیس» به اعضای کمیته خدمات نظامی مجلس سنای آمریکا اطمینان داد که استراتژی جدید ترامپ در مورد افغانستان و جنوب آسیا یک راه مؤثر برای پیروزی در این جنگ طولانی است.

جیمز متیس با اظهار این که حمایت هوایی ناتو، نیروهای امنیتی افغان را در میدان‌های جنگ توانمند ساخته است گفت: "از ماه گذشته به این سو برای نخستین بار در این جنگ طولانی، شش قول اردوی افغانستان در عملیات تهاجمی سهیم هستند. در ماه‌های اخیر تلفات غیر نظامیان در جریان عملیات نیروهای بین‌المللی کاهش یافته است."

آقای متیس گفت، اکثریت مردم افغانستان از طالبان حمایت نمی‌کنند و اعلام استراتژی جدید بر روحیه مردم تأثیر مثبت گذاشته است اما وی هشدار داد که خارج شدن آمریکا از افغانستان یک خطر بزرگ خواهد بود.

وزیر دفاع ایالات متحده در صحبت با کمیته خدمات نظامی مجلس سنا، استراتژی جدید آمریکا را برای منطقه همه جانبه خواند و افزود: در این استراتژی جهات منطقه ای مشکلات افغانستان نیز در نظر گرفته شده‌اند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.