سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد؛

اعلام فراخوان چهارمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران

فراخوان چهارمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بهزاد مریدی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به فراخوان چهارمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران و چهارمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب گفت: چندین شهر و روستای استان فارس برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران برنامه ریزی‌ های مختلفی انجام داده اند.


وی بیان کرد: اجرای طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با هدف توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی، حمایت از برنامه ها، پیشنهاد‌های جدید و اثر بخش پایدار برگزار می‌شود.


مدیری با بیان اینکه این جشنواره و عنوان ملی زمینه‌ای مناسب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در ایران و استان فارس است، افزود: کتاب و کتابخوانی از اساسی‌ترین نیاز‌های جامعه بوده، و بی توجهی به آن خسارت جبران ناپذیریرا برای هر اجتماع بشری به دنبال دارد.


مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه طراحی جشنواره روستا‌های دوستدار کتاب و انتخاب پایتخت کتاب ایران توانسته است در ۳ سال گذشته جریانی اثرگذار در این حوزه به وجود آورد ادامه داد: شهر شیراز در دو دوره گذشته با پرونده‌ ای ابتکاری و مدون به این جشنواره قدم گذاشته و در فینال داوری تا کسب عنوان پایتختی نیز پیش رفته که شهر اوز لارستان پارسال مورد تقدیر قرار گرفت و پس از بوشهر در جایگاه دوم ایستاد.


مریدی تصریح کرد: امسال شهر‌های زیادی از استان به ویژه شهرصدرا، داراب، اوز، ارسنجان، رستم، ممسنی، روستا‌های فهلیان نور آباد، خاجه جمالی نی ریز، لایزنگان داراب، امام زاده بزم بوانات، ظفرآباد و خانه زنیان شیراز، روستای کرشکی بیرم و آباده با حمایت نهادها، مردم و دستگاه‌های این شهر‌ها در حوزه ترویج کتابخوانی گام‌های خوبی برداشته اند و امید است، بتوانند حضور موفقی در جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران داشته باشند.


وی اضافه کرد: همه شهر‌ها و روستا‌های استان فارس می‌توانند با برنامه ریزی در این جشنواره شرکت کنند که فراخوان و فرم‌های لازم در پایگاه http://bookpromotion.ir موجود است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار کرد: شهر و روستا‌های منتخب، علاوه بر لوح تقدیر مقامات عالی‌رتبه کشوری، مجموعه‌ای از تسهیلات، اعتبارات و منابع فرهنگی دریافت را دریافت می‌کنند.


مریدی گفت: برای شرکت در جشنواره، ضروری است مجموعه فعالیت‌ها، برنامه‌ها، مدارک و مستندات تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۲۰ آذر ماه ۹۶ به دبیرخانه استانی جشنواره مستقر در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها یا به صورت مستقیم به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال شود.
انتهای پیام/ت

فراخوان چهارمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.