سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید رئیس دفتر منطقه ای یونسکو از بافت تاریخی شهر جهانی یزد

رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در ایران از بافت تاریخی شهر جهانی یزد و مسیر قنات زارچ بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  استر لاروش رییس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران، از اماکن و بافت تاریخی شهر جهانی یزد و همچنین مسیر قنات ثبتی زارچ بازدید کرد.

 استر لاروش که جهت شرکت در نشست تخصصی سازگاری با تغییر اقلیم و دانش بومی منابع آب، به شهر تاریخی جهانی یزد سفر کرده است صبح امروز پس از شرکت در این نشست تخصصی به همراه جمعی از مسئولین میراث فرهنگی استان از مسیر قنات ثبتی زارچ و اماکن و بافت تاریخی یزد بازدید کرد.

در این بازدیدکه فاطمه دانش‌ یزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد، مجتبی فرهمند مدیر پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی استان، علی اصغر سمسار یزدی پژوهشگر حوزه قنات و برگزیده هشتمین جشنواره بی المللی فارابی و چند تن از کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان حضور داشتند، لاروش رییس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران، از مسجد جامع، محله شاه ابوالقاسم، مدرسه شهاب الدین قاسم طراز، آسیاب های کوشکنو و وزیر، پایاب های مسجد جامع، شاه کمال و حاجی عباس که در مسیر قنات زارچ و بافت تاریخی یزد واقع شده اند بازدید کرد.

قنات زارچ نمادی از فرهنگ، تمدن و هویت مردم سختکوش خطه کویر مرکزی ایران است که در چهلمین اجلاس کمیته ثبت میراث جهانی در استانبول ترکیه با ثبت این سازه آبی در فهرست میراث جهانی یونسکو موافقت شد و این قنات به ثبت جهانی رسید.

گفتنی است: بافت تاریخی و منحصر به فرد یزد نیز در تیرماه 1396به عنوان نخستین بافت تاریخی شهری ایران، در چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث بشری سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد ،یونسکو، در شهر کراکوف لهستان به ثبت جهانی رسید.

انتهای پیام/ ی

سفر رئیس دفتر منطقه ای یونسکو به شهر جهانی یزد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.