سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید 100هزار محصول فرهنگی ویژه زائران غیر ایرانی

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از تولید 100هزار محصول فرهنگی ویژه زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی در ماه‌های محرم و صفر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی گفت: 20 عنوان کتاب و نشریه به 6 زبان عربی، انگلیسی، اردو  ویژه ماه‌های محرم و صفر تولید و تأمین شده است.

وی افزود: این محصولات فرهنگی با مفاهیم مذهبی و حسینی، برای اهداء به زائران غیرایرانی که در  محرم و صفر به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند فراهم شده است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: علاوه بر اهداء حضوری کتب و نشریه به این عزیزان، ارسال فیزیکی و الکترونیکی محصولات فرهنگی به 120 کشور دنیا به صورت هفته‌ای و ماهانه برای بیش از نیم میلیون مخاطب غیر ایرانی در ماه محرم انجام خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه 4 عنوان کتاب با نام‌های «امام حسین علیه السلام»، «قیام حسینی»، «حضرت زینب کبری سلام الله علیها» و «امام سجاد علیه السلام »، به زبان‌های عربی، انگلیسی، آذری-ترکی و اردو ویژه این ایام به چاپ رسیده است، گفت: کتاب‌های ذکر شده برگرفته از کتاب پربار «انسان 250 ساله» حضرت آیت الله خامنه ای تولید و منتشر شده است.

وی علاوه بر معرفی سه عنوان نشریه «نسیم الجنان» به زبان عربی، «شمس الشموس» به زبان اردو و «خورشید درخشان» به زبان ترکی-آذری، افزود: در این نشریه‌ها علاوه بر مطالب مذهبی، محتواهای علمی و اجتماعی روز دنیا گنجانده شده است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی همچنین از انتشار پنجمین نشریه دیجیتال به زبان فرانسه خبر داد و افزود: دهه ولایت امسال، اولین شماره از این نشریه منتشر شد و اکنون پنجمین نسخه از آن با موضوعاتی همچون نقش استکبار در جنگ تحمیلی ایران به مناسبت هفته دفاع مقدس و موضوعاتی مرتبط با ماه محرم منتشر شده است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نگارش دو کتاب «الصحیح فی الزیاره الحسینیه» و «الصحیح فی البکاء الحسینی»، به زبان عربی، گفت: در معاونت تبلیغات اسلامی براساس نیاز زائران امام رضا(ع) کتاب‌های متنوعی به زبان‌های مختلف به زینت طبع آراسته شده و برخی کتب معتبر مذهبی در حوزه بین الملل با سفارش این معاونت تجدید چاپ می‌شوند .

انتهای پیام// م.م

چاپ کتب ویژه زائران در حرم رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.