سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه اول اردکان در مناسب‌سازی شهر و مباحث سالمندی در استان

شهرستان اردکان، رتبه اول را در مناسب‌سازی شهر و مباحث سالمندی استان یزد کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ هادی مقیمی فرماندار اردکان گفت : آموزش‌های لازم در آستانه بازنشستگی و آغاز دوران سالمندی به کارمندان داده شود و آنان را به حضور فعال در جامعه تشویق و از تخصص، دانش و تجربه آنان در مناسبت‌های گوناگون بهره‌مند سازید.

مقیمی افزود : دوران سالمندی دوران حساس و مهمی است که باید ضمن تدارک برنامه‌ای جامع‌نگرانه برای حمایت از سالمندان، بتوانیم از تجربیات آنان نیز به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.

وی ادامه داد : در فرهنگ و دین ما بر لزوم توجه به سالمندان تأکید شده است و با توجه به پیری جمعیت در ایران، باید برنامه‌ریزی اصولی و علمی در این خصوص صورت گیرد.

فرماندار اردکان بیان داشت : کشورهای پیشرفته سال‌ها پیش با چالش سالمندی مواجه شده‌اند که البته برای تدارک برنامه‌های حمایتی آن بیش از نیم قرن فرصت داشته‌اند؛ اما در ایران باید باید تلاش دوچندانی داشته باشیم تا بتوانیم بحران سالمندی را مدیریت کنیم .

مقيمي در تشریح فعالیت‌های دولت در این حوزه افزود: با توجه به جمعیت بالای سالمندی در اردکان، احداث مرکز تحقیقات سالمندی در دستور کار قرارگرفته و در تلاش برای اخذ اعتبارات موردنیاز هستیم .

فرماندار با بیان این‌که اردکان رتبه اول را در مناسب‌سازی شهر و مباحث سالمندی استان داراست، تصریح کرد: بایستی آموزش‌های لازم در آستانه بازنشستگی و آغاز دوران سالمندی به کارمندان داده شود و آنان را به حضور فعال در جامعه تشویق و از تخصص، دانش و تجربه آنان در مناسبت‌های گوناگون بهره‌مند شویم .

در پایان این جلسه، گردهمایی بازنشستگان ادارات به مناسبت روز تکریم بازنشستگان، همایش تغذیه در سالمندی، عیادت از کارمندان بازنشسته از برنامه‌های هفته سالمندی در اردکان اعلام شد.

انتهای پیام/ ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.