استاندار سیستان و بلوچستان افزود: صیانت از نقش بندر چابهار در گروی تکمیل خط راه آهن چابهار است زیرا این پروژه مهم، نقش محوری در پیشرفت منطقه دارد و میتواند خط ترانزیت چابهار را تکمیل کند.
وی ادامه داد: هیچ پروژهای به اندازه خط راهآهن چابهار- سرخس نمیتواند سیستان و بلوچستان را به اهداف اقتصادی آن در منطقه برساند؛ این خط ریلی بر اساس صادرات، واردات و ترانزیت کالا به وجود آمده است.
هاشمی گفت: راهاندازی 1500 کیلومتر شبکه ریلی از چابهار تا سرخس به عنوان طولانیترین شبکه ریلی است که انتظار داریم راهآهن جنوب شرق بر اساس برنامه و طرح جامع در افق بلندمدت در این راستا حرکت کند.
مجید ارجونی، مدیرکل راه آهن جنوب شرق نیز در این جلسه اظهار داشت: از آنجا که بندر چابهار یکی از 14 بندر مهم و استراتژیک دنیا محسوب میشود، بحث اتصال ریلی چابهار به شبکه سراسری کشور از سالیان خیلی دور مطرح بوده است. از آنجا که مقصد عمده بار تخلیه شده در بندر چابهار آسیای میانه است، راهاندازی خط ریلی چابهار- سرخس مسیر انتقال کالا را به لحاظ زمانی و مسافتی کوتاهتر میکند.
انتهای پیام/ع