سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سروری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امیدواریم طرح کنترل اموال مسئولان با تأثیر عناصر ثروت و قدرت بی‌خاصیت نشود

دبیر کل جمعیت رهپویان گفت:امیدواریم طرح کنترل اموال مسئولان با تأثیر عناصر ثروت و قدرت به طرحی بی‌خاصیت تبدیل نشود.

پرویز سروری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره طرحی که جمعی از نمایندگان مجلس به منظور کنترل بیشتر اموال و دارایی‌های مسئولان به کمیسیون قضایی مجلس ارائه کرده‌اند، گفت: این طرح از دوره هفتم هم مطرح بوده ولی در دوره‌های بعدی مجلس با فراز و فرودهایی به تصویب رسید و مجمع با تغییراتی آن را نهایی کرد.

دبیر کل جمعیت رهپویان با تأکید بر اینکه این طرح از نظر کنترل ورودی و خروجی اموال مسئولان دارای مزایای زیادی است، اظهار کرد: با این طرح مشخص می‌شود که یک فرد از زمانی که صاحب سمت می‌شود چه تغییراتی در ورود و خروج اموالش و منابعی که در اختیار داشته رخ داده است و می‌توان بررسی کرد که آیا درآمد آن فرد با ثروتی که کسب کرده تناسب دارد یا خیر.

وی شفافیت‌های اقتصادی را یکی از نقاط برجسته برای جلوگیری از نابسامانی‌های اقتصادی برشمرد و تأکید کرد: نگرانی این است که این طرح هم مانند خیلی طرح‌های دیگر با عدم اجرای درست و تأثیر عناصر ثروت و قدرت و کانون‌های فسادی که ثروت و قدرت را در دست دارند عملا به طرحی بی‌خاصیت تبدیل می‌شود.

سروری تصریح کرد: اگر این طرح به درستی اجرا شود یک سلامت کارکردی در رفتار مسئولان ایجاد می‌شود و اساسا مسئولین باید در پایان دوره مسئولیت‌شان در رابطه با توانمندی‌های اقتصادی که در این دوره کسب کرده‌اند، پاسخگو باشند و این باعث می‌شود که مسئولین بدانند بر روی آنها نظارت جدی وجود دارد و رفتار خود را منطبق بر آن تنظیم کنند.

دبیر کل جمعیت رهپویان با تأکید بر اینکه این امر نمی‌تواند همه شفافیت‌های اقتصادی باشد، ادامه داد: ما با این کار شفافیت را فقط متوجه فرد می‌کنیم اما شفافیت از طریق سازمان‌ها هم مهم است، یعنی نظارت بر اینکه یک سلسله فسادهای سازمان یافته‌ای توسط عناصر ثروت شکل می‌گیرد که تلاش می‌کنند موج آن را به لایه‌های زیرین نفوذ دهند و باید برای این مسئله هم چاره اندیشی کرد.

وی تصریح کرد: فساد صرفا در این بخش از مسئولان نیست و اگر کنترل نشود لایه‌های بالایی به لایه‌های پایینی رسوخ می کند و شاهد نابسامانی‌های اقتصادی بیشتر باشیم.

سروری در پایان خاطرنشان کرد: شفاف سازی اقتصادی یک پازل است که یک جزء آن کنترل منابع مالی مسئولان است و عوامل دیگری نیاز است تا مسئله شفافیت یک آهنگ موزون پیدا کند.

انتهای پیام/

 

ضرورت کنترل اموال مسئولان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.