سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حیدرپور در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران با خروج آمریکا از برجام گزینه‌های مختلفی روی میز دارد

نماینده پیشین مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران با خروج آمریکا از برجام گزینه‌های مختلفی روی میز دارد.

عوض حیدرپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره دیدگاه مسئولان مبنی بر خروج ایران از برجام در صورت پیروی اروپا از آمریکا گفت: این نوع نگرش از جنس خواسته‌های مردم است که در راهپیمایی‌های مختلف و قطع‌نامه‌های گوناگون اعلام شده بود .

نماینده پیشین مجلس تصریح کرد: اگر ما پذیرفتیم که فعالیت هسته‌ای را محدود کنیم بر اساس شروطی بود و چنانچه آنها بخواهند به ما زور بگویند ما هم راه خود را ادامه می‌دهیم. ظریف به دو دلیل سیاسی و خواسته‌ی ملی، به صورت جدی به میدان آمده و پاسخ آن‌ها را داده است.

حیدرپور تغییر در سیستم اجرایی آمریکا و انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور این کشور را موجب فشار به تیم مذاکره کننده دانست و گفت: ترامپ یک گاوچران کاباره‌دار عیاش است که رئیس جمهور آمریکا شده و در آن کشور و سطح بین‌الملل اقداماتی می‌کند که زیر سوال بردن برجام و عمل کردن بر خلاف توافق بین‌المللی برجام نمونه بارز آن است.

نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه آمریکا خروج از برجام را اعلام خواهد کرد خاطر نشان کرد: اروپایی‌ها خواهان ادامه برجام هستند زیرا بعد از انقلاب اسلامی ارتباطشان با ایران قطع نشده و با کشور ما ارتباط تنگاتنگ دارند و می‌دانند که فرهنگ و تمدن ایران چگونه است، خواسته‌های ملت ایران را معقول می‌دانند و با توجه به این شرایط خواستار ماندگاری برجام هستند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای خود یک نقطه اتکایی ایجاد کرده‌اند اظهار کرد: آن نقطه اتکا سرمایه‌ها، شرکت‌ها و سهام‌هایی است که در شرکت‌های بزرگ دنیا دارند و در هر کجا که می‌توانند اخلال ایجاد می کنند و با این اخلال‌ها می‌توانند به اروپا فشار وارد کنند .

وی در پایان خاطر نشان کرد: همچنان که وزیر خارجه هشدار می‌دهد اروپا به دنبال آمریکا نرود و در پی سیاست‌های آن‌ها اقدامی در جهت ایجاد تزلزل در پایه‌های برجام نکند کشورهای اروپایی هم باید بدانند که جمهوری اسلامی گزینه‌های مختلفی از جمله برگشت به وضعیت سابق را به صورت قوی‌تر و غنی‌تر بر روی میز دارد.

انتهای پیام /

 

خروج آمریکا از برجام

آمریکا از برجام خارج می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
زنده باد ایران