سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

8 آبان آخرین مهلت ارسال آثار سوگواره ملی سفر تا صفر

معاون فرهنگی دانشگاه قم گفت: 8 آبان آخرین زمان برای ارسال آثار سوگواره ملی سفر تا صفر است و پس‌ از آن جمع‌بندی و داوری آثار تا 16 آبان ماه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا نوروزی، معاون فرهنگی دانشگاه قم در نشست خبری که در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت به تصویر کشیدن هنری و ادبی سوگواری و عزاداری‌های سید و سالار شهیدان(ع)، گفت: بر این اساس، چهارمین سوگواره ملی سفر تا صفر ۲۲ آبان ماه در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار می‌شود.

وی به بیان ویژگی‌های سه دوره قبلی سوگواره سفر تا صفر اشاره کرد و افزود: دوره اول و دوم این سوگواره به‌ صورت استانی برگزار و طی آن بیش از 200 اثر جمع آوری شد و دوره سوم این سوگواره نیز به‌صورت منطقه‌ای برگزار شد که به دنبال آن بیش از 900 اثر به دبیرخانه سوگواره رسید.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوروزی تصریح کرد: اهداف اصلی سوگواره علم، فرهنگ و هنر در قالب‌های ارزشی است چراکه ورود فعالیت‌های ارزشی در قالب‌های هنری سبب می‌شود تا انتقال مفاهیم به‌صورت روشن‌تر و ماندگارتری به مخاطبان منتقل شود.

وی، فرهیختگان علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور به همراه هنرمندان و اساتید را جامعه هدف سوگواره سفر تا صفر دانست و یادآور شد: علاوه بر اینها، عموم مردم نیز می‌توانند آثار خود را با رعایت مقررات سوگواره به دبیرخانه سوگواره ملی سفر تا صفر ارسال کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه قم ضمن اعلام شاخه‌های اصلی برگزاری سوگواره ملی سفر تا صفر، بخش پژوهش در قالب مقالات مرتبط با ایام سوگواری ماه محرم و صفر، شاخه ادبی در قالب بخش‌های شعر، داستان کوتاه و نمایش‌نامه خوانی و شاخه هنری در قسمت‌های پوستر، عکاسی و خطاطی را از بخش‌های مختلف این سوگواره ملی برشمرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوروزی افزود: علاقه‌مندان می توانند از سه طریق سایت جشنواره به آدرس www.safartasafar.ir، آیدی تلگرام سوگواره و ارسال فیزیکی آثار به دبیرخانه می‌توانند آثار خود را نهایتاً تا 8 آبان ارسال کنند.

وی تصریح کرد: در برپایی این سوگواره ملی، وزارت علوم، جهاد دانشگاهی، سازمان تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دانشگاه قم نقش ارزنده‌ای را ایفا می‌کنند و در تلاش هستیم تا پایان ماه صفر نمایشگاهی از آثار برگزیده سوگواره دریکی از صحن‌های اصلی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بر پا شود.

انتهای پیام/ش

چهارمین سوگواره ملی سفر تا صفر ۲۲ آبان ماه در دانشگاه قم برگزار می‌شود

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.