سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

کدام خودرو جای پراید را دربازار ایران می‌گیرد؟ /مردم قدرت خرید خودرو‌های جدید را ندارند

خودروهای جایگزین پراید باید با دو هدف داشتن کیفیت و قیمت مشابه با این خودرو به اقشار کم درآمد ارائه شوند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید بتوان پراید را خودروی رویایی ایرانیان دانست چراکه  بعد از ورود این خودرو به کشور و مونتاژ آن، تعداد زیادی از مردم که توانایی خرید خودروی گران قیمت را نداشتند ، توانستند ماشین سوار بشوند؛ خودرویی با شیشه بالابر برقی و کولر قدرتمند که خیلی زود جای خود را در قلب خانواده های ایرانی باز کرد.

اما زمانی از مصرف همگانی پراید در خیابان‌ها و جاده‌های ایران نگذشته بود که معایبی همچون ایمنی بسیار پایین، ضعف موتور،کیفیت پایین ادوات و داشبورد،کیفیت پایین ساخت کابین و ضعف هایی از این دست، دل عاشقان پراید را تا حد زیادی رنجاند و در نهایت عدم تغییر جدی در مدل‌های جدید پراید و افزایش قیمت تا 20 میلیون تومان باعث شد تا این خودروی با اصلیت کره‌ای کم‌کم از چشم بیفتد.

اگرچه علی رغم همه این مشکلات باز هم پراید پرفروش ترین خودرو در ایران بوده و شاید بتوان دلیل اصلی این موضوع را عدم وجود خودروی مناسب جایگزین دانست، خودرویی که با جیب قشر ضعیف هم، همخوانی داشته باشد.

اعتراضات مختلف مردم ، متخصصان فنی و اساتید دانشگاهی ، وزارت صنعت و سایپا را مجبور کرد تا بر خلاف میلشان اعلام کنند؛ تولید پراید تا پایان سال 96 به اتمام می رسد.   

 این سوال در اذهان عموم جامعه مطرح شد که خودرو یا خودروهای جایگزین پراید با کیفیت بهتری تولید می شوند و یا باز یک تقلید غیرحرفه ای از این خودرو هستند و آیا قیمت خودروهای جدید با جیب اقشار کم درآمد جامعه هم خوانی دارد یا خیر.

فروش پراید به صرفه نیست

در عین حال، در ابتدای سال 96، تقی زاده معاون بازاریابی و فروش سازنده پراید با بیان اینکه این خودرو با قیمت فعلی برای این شرکت  زیان ده است، سه خودروی جدید این شرکت را به عنوان جایگزین های پراید در بازار ایران معرفی کرد و محدودیت قیمت این خودروها را بین 33 تا 40 میلیون اعلام کرد.

به گفته تقی زاده، اکنون سهم پراید از سبد محصولات شرکت سازنده از 68 درصد در سه سال پیش به 25.8 درصد کاهش یافته است و خودرویی که از نظر کیفی دارای چند ستاره باشد را نمی‌توانیم جایگزین پراید کنیم، زیرا قیمت آن بالاتر از 60 میلیون تومان خواهد شد و در هیچ جای دنیا نیز خودروی پنج ستاره را با قیمت پنج هزار دلار عرضه نمی‌کنند، ضمن آنکه خودروهای تک ستاره تمام استانداردها را پاس کرده‌اند.

وی اضافه کرد: استراتژی ما کاهش تدریجی تولید پراید است، زیرا تولید پراید با قیمت‌های فعلی زیان ده است و به همین دلیل به دنبال تولید محصولی هستیم که رضایت بیشتری را جلب کرده و همچنین همراه با سودآوری باشد.

تصمیم برای خروج خودروهای قدیمی با وزارت صنعت است

محمود نوابی رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: وزارت صنعت و معدن برای خروج خودروهای قبلی از خط تولید و تعیین زمان آن تصمیم‌گیری می‌کند. 

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: هرخودرویی که از خط تولید خارج شود، خدمات آن تا 10 سال به مشتری ارائه می‌شود.

نوابی درخصوص بالا بودن قیمت تمام شده خودرو و راهکارهای تولید خودرو ارزان قیمت، بیان کرد: قشر عظیمی از جامعه از کارمندان با حقوق پایین، کشاورزان و کارگران تشکیل می‌دهند که باید این دسته از جامعه نیز توان خرید خودرو را داشته باشند.

باهرگونه افزایش قیمت خودرو مخالفیم

نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مخالف خروج پراید از خط تولید است و می‌گوید: نباید پراید را از خط تولید خارج کرد. اگر قرار است پراید از رده خارج شود باید یک جایگزین با قیمت پایین برای آن انتخاب شود، اینها بهانه‌ای برای افزایش قیمت پراید است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه پراید جایگزین پیکان شده و می‌تواند قطعات آن را در هر جایی به‌دست آورد، بیان کرد: من به عنوان عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با هرگونه افزایش قیمت خودروهای ارزان مخالف هستم و همه ایرانیان باید صاحب خودرو شوند.

اقشار کم درآمد هم می توانند خودروی جایگزین پراید را بخرند

حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  اظهار کرد: براساس زمان بندی اعلام شده تولید پراید تا پایان سال 96 باید خاتمه یابد اما احتمال ادامه فعالیت خط تولید این خودروی فراگیر ملی تا پایان سال 97 هم وجود دارد.

فولادگر با اشاره به اهمیت این پراید در چرخه مالی سازنده این خودرو، تصریح کرد:  پراید سال ها مورد مصرف همگانی در ایران بوده و بیشترین سود مالی سازنده این خودرو از فروش این خودرو تامین شده است و حذف آن به طور حتم کار آسانی نخواهد بود.

به گفته وی  خودروهای جدید جایگزین پراید ، با توان مالی اقشار کم در آمد جامعه همخوانی دارند .

نماینده مردم در خانه ملت متذکر شد: خودروسازان ما باید با توجه به نیاز بازار به تکنولوژی های جدید دست یافته و با طراحی پلتفرم های جدید ،از رقابت جهانی عقب نمانند.

 فولادگر به طراحی خط تولیدهای جدید برای جایگزینی خودروی پراید اشاره کرد و گفت: تمام تلاش دست اندرکاران صنعت کشور این است که خودرویی با شرایط قیمتی نزدیک به پراید تولید شود تا مردم با توان کم مالی هم بتوانند از آن بهره مند شوند. 

پراید محبوب نیست، مردم ناچار به خریدند

رامین نورقلی پور عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی در خصوص مخالفت کمیسیون صنایع مجلس برای خروج پراید از خط تولید، اظهار کرد: این کمیسیون به هیچ وجه مخالف خروج پراید از خط تولید نیست، اما تاکنون در این باره تصمیمی گرفته نشده و به نظر مشترکی نرسیده ایم.

نورقلی پور با صحبتهای مدیرعامل شرکت سازنده پراید در خصوص منطقی بودن ادامه تولید این خودرو به دلیل وجود متقاضی، مخالفت کرد و گفت: وجود مشتری در بازار ، به این دلیل است که مردم ناچار به خرید این خودرو هستند، زیرا در این سال‌ها هیچ جایگزین مناسبی برای پراید به بازار عرضه نشده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در پایان تاکید کرد: باید به جایی برسیم که جایگزین مناسبی به لحاظ ایمنی ، تکنولوژی و قیمت به جای خودروی پراید به بازار عرضه کنیم.

اما همچنان این سوال مطرح است که آیا  خودروهایی که جای پراید را می‌گیرند، می توانند به لحاظ قیمتی، نظر اقشار کم‌درآمد جامعه را جلب کرده و یا بازهم مثل همیشه این دهک های پایین هستند که باید تاوان این تغییرات را بدهند؟

گزارش: سمیه عرب

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
متاسفم
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۶
اصلا مردم خودرو نو نخرید نه خارجیشو نه داخلیشو تا این صنعت نکبت بار تو مملکت جمع بشه
علل
۱۰:۱۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۶
مشکل از وجود نود درصد مدیر بی لیاقت تو مملکته
ناشناس
۰۶:۱۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
باباجان اینکه میگن تولید پراید مقرون به صرفه نیسن به این دلیله که مجبور هستند پراید و بنا به بعضی ملاحظات به قیمت 3 میلیون بدن
ناشناس
۰۶:۱۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
باباجان اینکه میگن تولید پراید مقرون به صرفه نیسن به این دلیله که مجبور هستند پراید و بنا به بعضی ملاحظات به قیمت 3 میلیون بدن
رضا
۰۴:۵۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
من یه ماشین ثبت نام کردم اگر گرون بکنن حتی ۱ ریال انصراف می دم یه ماشین خارجی دسته دو می گیرم.
mehrdad
۲۳:۵۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
هرخودرویی باشه دیگه نباید قیمتش از پراید بیشتر باشه
با تشکر ..
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
عاشقان پراید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
تنها راه حل آن خصوصی سازی است
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
برخی از خودروها با وجود وارداتی بودن هم قیمت مناسب دارن هم کیفیت مناسب.مسولین داخلی کاری نمیکنن که امیدوارم (مسولین دولتی و غیر دولتی) رو هم از چین وارد کنیم شاید اونها باعث پیشرفت کشور شدن. قدر دان دوستان چینی هم هستیم.
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
برخی از خودروها با وجود وارداتی بودن هم قیمت مناسب دارن هم کیفیت مناسب
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
باید مدیریت و تفکر مدیریتی خودرو سازها عوض بشه.
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
البته اینکه مردم هم به خیلی چیزا فکر نمیکنن مهمه ، وقتی طرف میاد بیست میلیون تومن پول زحمتکشی و دسترنج خودشو میده و یه لگنی به نام پراید میخره باید به عقلش شک کرد ، چون فقط میخواد ماشین صفر سوار بشه . به هرکی هم که پراید صفر خریده اینو میگم ، قبول داره...بخدا پژوی سه چهار سال کارکرده ، شرف داره به ده تا پراید ، هردوشونم یک قیمتن... گرچه که همون پژو هم دیگه خراب شده ولی انتخاب بین بد و بدتره تا زمانی که مردم بخرن ، سازنده هم تولید میکنه
ناشناس
۰۵:۵۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
آقاجان به خدامن یه جوون بازن ویه بچه بااین اوضاعی که کارگیرنمیادوتنهادرآمدم یارانه هست که بابت قسط وام ازدواج کسرمیشه وهیچگونه پس انداز وپولی هم ندارم حتی هزارتومن درسددخریدن یه پرایددست دوم هستم که باهاش مسافرکشی کنم که اونم عمراجورنمیشه...خدایاخودت کمک کن
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
وانت پراید؛ زیبا جادار خطرناک خداوکیلی مفت هم گرونه مفتا میدونی یعنی حیف یه قرون
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
کمپین نخریدن خودرو صفر باید اجرا بش
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
خداجان قربونت برم مرگ مارو برسون
روزبه
۲۲:۵۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
تفلك مردم كه بايد اين خودروهارو را سوار شوند نه ايمني نه گارانتي معتبر نه كيفيت
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
تا وقتی به خودرو سازیها قیمیت خودروهارو نیارند پایین مردم هم دیگه خودرو نمیخرند حالا ببین
بنده خدا
۲۱:۴۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
واقعا" واحدهای تحقیق و توسعه خودروسازیها چه کار می کنند اینها نتیجه استخدام است.
محمد
۲۱:۱۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
خوردو سازان پرتلاش تنها به فکر سود هستند و نه ایمنی خودرو ها
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
مردم با اون قیمتای بالا نخرن قیمتا پایین کیفیت م شاید بالا بره
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
بابا تا کی باید شاهد گرون شدن خودروها باشیم الا تمام اجناس رو بردید بالا.والا دیگه جرات نمیکنیم یه قلم جنس بخریم بااین وضع حقوقمون
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
کی پاسخگو هست؟
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
هیچکس
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
من یه جوان 27 ساله میخواستم یه خودرو بخرم رفتم نمایشگاه دیدم خیلی گرونه .اخه منه جوان چطور میتونم یه خودرو بخرم .کلا پولم 15 میلیون است
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
داداش 15 تومن پول کفن ودفنمون هست
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
من یه جوان 27 ساله میخواستم یه خودرو بخرم رفتم نمایشگاه دیدم خیلی گرونه .اخه منه جوان چطور میتونم یه خودرو بخرم .کلا پولم 15 میلیون است
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
بهتر است مدیران خودرو ساز داخلی نگاهی به قیمت ریو، هیوندا، کیا،نیسان، تویوتا اروندی و مناطق آزاد دیگر بیندازند!
Farhad
۲۰:۲۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
آخه يکى نيست بگه پرايد 6تومنى رابه يک باره 23ميليون کردين مديرعاملان پس اين ضرر کع ميفرمايين چيه. بنظرم مردم همت کنند نخرند تا کاردستشان بياييد
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
فکرکنم پژو جای پراید رو بگیره اگر اشتباه نکنم .چون منم یه پژو دارم
محمد
۲۰:۱۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
خواهش میکنم رسیدگی کنید
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
چند سال پیش مردم خوب مقاومت کردند و پراید نخریدند اگه خودرو رو نمیخوردند قطعا پراید ارزان تر میشد....
تاشناس
۲۰:۰۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
اگه ورود خودروهای متعدد چینی نبود الان خودروسازان عزیز پرایدرو به مردم به قیمت ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان به مردم بیچاره بندازن
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
من یه پراید داشتم تا دیروز امروز رفتم فروختم بگید چند والا فروختم 4میلیون .گرون میخریم ارزون میخرن چی بگم
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
چی بگم گرونی تا کی
تا کی
تا کی
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
خودرو سازهای ایران باید چاره ای بیندیشند
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
اندرحکایتL90که قراربودجایگزین پیکان شود
عطا
۱۹:۰۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
تا زمانی که خودرو سازان خصوصی سازی نشن و رقابتی بینشون نباشه. همین وضیعت رو داریم.
ولی اگه خصوصی سازی بشه رقابت بینشون اوج میگیره. هم ما لذت خودروی لوکس و ارزون قیمت رو میبریم هم خودشون صادرت میکنن زیان ده نمیشن.
عطا
۱۹:۰۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
تا زمانی که خودرو سازان خصوصی سازی نشن و رقابتی بینشون نباشه. همین وضیعت رو داریم.
ولی اگه خصوصی سازی بشه رقابت بینشون اوج میگیره. هم ما لذت خودروی لوکس و ارزون قیمت رو میبریم هم خودشون صادرت میکنن زیان ده نمیشن.
عطا
۱۹:۰۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
تا زمانی که خودرو سازان خصوصی سازی نشن و رقابتی بینشون نباشه. همین وضیعت رو داریم.
ولی اگه خصوصی سازی بشه رقابت بینشون اوج میگیره. هم ما لذت خودروی لوکس و ارزون قیمت رو میبریم هم خودشون صادرت میکنن زیان ده نمیشن.
عطا
۱۹:۰۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
تا زمانی که خودرو سازان خصوصی سازی نشن و رقابتی بینشون نباشه. همین وضیعت رو داریم.
ولی اگه خصوصی سازی بشه رقابت بینشون اوج میگیره. هم ما لذت خودروی لوکس و ارزون قیمت رو میبریم هم خودشون صادرت میکنن زیان ده نمیشن.
عطا
۱۹:۰۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
تا زمانی که خودرو سازان خصوصی سازی نشن و رقابتی بینشون نباشه. همین وضیعت رو داریم.
ولی اگه خصوصی سازی بشه رقابت بینشون اوج میگیره. هم ما لذت خودروی لوکس و ارزون قیمت رو میبریم هم خودشون صادرت میکنن زیان ده نمیشن.
حجت
۱۸:۵۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
اساسا خودرو ما مشکل داره با دلایل خیلی روشن ....
حالا چرا براش راه حلی نیست این واقعا جای تاسفه
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
خودروسازا باید یه فکری به افزایش درآمد مردم کرد
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
23میفروشن؟؟
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
چرا باید همش توی گرونی باشیم تاکی ؟
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
یکی از دوستام که به آلمان مهاجرت کرده همسر و پسرش با پول تو جیبی که طی یک سال جمع کرده بودن هدیه تولد واسش ماشین گرفتن
حمید
۱۸:۰۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
بازم خدارو شکر یکی متوجه شد ارزونترین ماشین پرایده چاره ای جز خرید این ندارن.
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
من یه پیکان دارم وبهش افتخار میکنم
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
من یه پیکان دارم وبهش افتخار میکنم
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
واقعا .... از پراید سایپا ندیدم یا بهتر بگم...... و بی کیفیت ترین خودرو
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
منم امسال ماشین نمیخرم
مرتضی
۱۷:۱۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
قیمت خودرو پراید رو اگه تو بازار آزاد بخوایم حساب کنیم میشه باهاش یه ماشین لوکس خرید.
مرتضی
۱۷:۱۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
قیمت خودرو پراید رو اگه تو بازار آزاد بخوایم حساب کنیم میشه باهاش یه ماشین لوکس خرید.
صادق
۱۷:۱۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
این اقایون تنها چیزی که براشون مهم نیست جان مردم
سایپا و ایران خودرو همه فکر سود هستند
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
چرا پرایدو به کشورهای سوریه و ترکیه با یک چهارم قیمت صادر کردید؟؟؟
صداقت
۱۶:۵۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
چرا مسئولین فقط و فقط به فکر گران کردن هستن ؟؟

چرا به فکر ارزان کردن نیستن؟؟؟




پراید 8 ملیونی شده 22 میلیون !!! در حالی که به عراق و . . . میده 8 ملیون اونم با کیفیت خوب ؟؟؟ چــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
خودرویی با شیشه بالابر برقی و کولر قدرتمند ؟؟؟
توی شهرهای مرکزی و جنوبی کشور کولر پراید حکم پنکه رو داره ، شاید توی شهرهای سردسیر حکم کولر قدرتمند رو داره
علی
۱۶:۳۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
پراید بی کیفیته.
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
وای باز قیمت خودرو داره میره بالا .تا کی باید شاهد افزایش خودرو باشیم من میخواستم یه پراید بخرم اما دیدم قیمت خیلی رفته بالا از خریدن خودرو واقعا پشیمون شدم
داریوش
۱۵:۵۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
یه تغییری تو بدنه میدنو 7 .8 میلیون میزارن روش میدن به مردم به عنوان خودرو جدید
محمد هادی
۱۵:۲۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
یکی نیست بگه به خاطر ارزونیش مردم میخریدند نه نبود جایگزین الان ما از سال 89 پراید داریم پول داشتیم میرفتیم دنا میخریدیم
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
کدام خودرو جای پراد را می گیرد هر خودرویی که بیشترین سود خوب بدهد کیفت خوبی دارد
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
به امید روزی که خودرو های ایرانی کیفیت لازم رو داشته باشند
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
به امید روزی که خودرو های ایرانی کیفیت لازم رو داشته باشند
mmr
۱۵:۱۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
"خودرویی با شیشه بالابر برقی و کولر قدرتمند که خیلی زود جای خود را در قلب خانواده های ایرانی باز کرد."
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
مثلاً قرار بود ال ۹۰ هم جای پیکانو بگیره ولی قیمت این کجا و آن کجا
محسن
۱۵:۱۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
سلام ما جوانان تحصیل کرده دلریم بعضی طراح موتور، وبدنه در خارج کشور بهترین هستن مثلا فردیس .... و آرش....، ببنید چه ماشینهایی زدن عزیزم من اینقدر بهانه نیار ما بهترین جوانان تحصیل کرده استخدام نمیشوند، قیمت تمام شده پراید 3500 در میاد، یک ماشین اخبار نشان داد سوخت پاک کار میکرد کجای این آدما نیستن چون حمایت نمیشن وسلام
Morteza
۱۵:۱۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
ماشینای کره ای که آپشنال نیستن و نیو فیس نیستن رو با قیمتهای کمتر از ده هزار دلار دارن میدن
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
خودرویی که سه میلیون هزینه ساخت دارد ونهایتا با سود فروش پنج یا شش میلیون باشد ، باید بیست میلیون برای این پول بدن
.......
۱۵:۰۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
اخه چرا ماشینی ۲۲ میلیون میفروشید.
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
تعرفه وارداتو کم کنه با پول پراید یاریس میخریم
ابراهیم
۱۴:۴۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
مردم ماشین خارجی سوار بشن
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
باید قیمیت خودروهارو هرچه زودتر کاهش بدهند تا کی باید شاهد گرونی باشیم
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
تا زمانی که ملت ما به فکر خودشون نیستن توقع نداشته باشیم که مدیران شرکتهای خودروسازی کشورمون به فکر ما باشن . هرچقدر گرونتر بشه باز هم یک سری میخرن
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
باید قیمیت خودروهارو هرچه زودتر کاهش بدهند تا کی باید شاهد گرونی باشیم
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
من خودم حاضرم موتور پرایدو بخورونم رو پیکان و 20 تومن برسونم دس مردم با ا بی اس و هیدرولیک و کولر و کیسه هوا . دو برابر پرایدم محکمترو کم خرجتره و ایمن تره
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
پرایدی که پنح شش میلیون بیشتر ارزش نداره میخرند بیستو خورده ای..میگن افزایش قیمت نباید باشه ودقیقه ای قیمتها را بالا میبرند..
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
چرا مثل المان و سایر کشورها ماشینها رو دم قسط نمیدن بدون سود خودرو بنز تو المان بیشتر پنجاه درصدشو میده تا بتونن خودرو ملیشون بفروشون
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
باید کاهش قیمیت داشته باشیم همین
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
باید کاهش قیمیت داشته باشیم همین
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
الان دقیقا ما چکار کنیم
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
الان دقیقا ما چکار کنیم
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
از ماست که بر ماست!!!!
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
تمام کشورهای دنیا مدام مدل جدید میسازن کیفیت و میبرن بالاهم ازلحاظ موتوروبدنه وامکانات هم هزینه خریدروپایین میارن ما نمیتونینم کاهش قیمت داشته باشیم و کیفیت روببریم بالا
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
تمام کشورهای دنیا مدام مدل جدید میسازن کیفیت و میبرن بالاهم ازلحاظ موتوروبدنه وامکانات هم هزینه خریدروپایین میارن ما نمیتونینم کاهش قیمت داشته باشیم و کیفیت روببریم بالا
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
برسی بشه فکر کنم بهتر باشه
رضا
۱۴:۱۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
چطور هند و چین میتونه خودرو ارزان قیمت تولید کنه وقتی که خیلی مواد اولیه خودرو داخلی قدیمی از داخل کشور تامین میشه چطور قیمت نهایی با دلار محاسبه میشه!!
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
چرادرافغانستان عراق ترکمنستان قیمت پراید4میلیون است ودرایران 20میلیون؟
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
چرادرافغانستان عراق ترکمنستان قیمت پراید4میلیون است ودرایران 20میلیون؟
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
چرادرافغانستان عراق ترکمنستان قیمت پراید4میلیون است ودرایران 20میلیون؟
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
تاسف
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
خیلی مذخرفن
مجید
۱۳:۵۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
واقعا عقلش کمه هرکی پراید بخره، بارها همه مخصوصا راهور اعلام کرد،پراید امنیت جانی نداره...تو کشور ما کسی بفکر جون مردم نیست...
حسن
۱۳:۵۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
واقعا
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
در ایران مافیا خودرو وجود داره.متاسفانه یه خودرو کاملا بی کیفیت با قیمتی گزاف به ملت میفروشن
عادل
۱۳:۴۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
مدیرا شرکت خود رو های ایرانی با اون تغییرات کوچیک و افزایش قیمت زیاد دارن مردم رو بیچاره می کنن همش به ضرر مردم اونا فقط سود میبرن ما مردم پول کم میاریم
محمد
۱۳:۳۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
پراید اصلیت کره ای نداره
این خودرو اولین بار در ژاپن و در شرکت مزدا با نام مزدا ۱۲۱ تولید شد.
تار
۰۷:۳۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
جد و ابای این پیرمرد بدبختو ول کن.
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
خودروی جدید وارد بازار شد الکی مثلا
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
از نظر خودرو سازان ،همه قیمتها در ضرر هستند .
شما که ضرر میکنید ، مردم هم که کشته میشن ، استاندارد و ستاره هم که صفر
خوب جمعش کنید که ضرر به ملت نزنید
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
اقلا مث ۴۰۵ موتورشو ۱۶ سوپاپ میکردن بد گرون میکردن نه اینکه یه کاپوت و چراغ عوض کنن و گرونش کنن
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
متاسفانه خودروهای آشغال را دوبرابر قیمت آن به مردم می اندازند و خجالت هم نمیکشند