سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وینفرد شفر:خوشحالم برای باشگاه بزرگی کار می‌کنم

سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال گفت: خوشحالم در ایران برای چنین باشگاه بزرگی کار می‌کنم.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وینفرد شفر در اولین نشست خبری خود پس از امضای قرارداد با مدیران استقلال گفت: ممنونم که اینجا حضور دارید و این اتفاق برای من از ارزش بالایی برخوردار است .خوشحالم در ایران برای چنین باشگاه بزرگی کار می‌کنم. هدفم اول  این بود که به عنوان یک مهاجم، گلزن و مربی به ایران بیایم اما وقتی شنیدم شما گفتید سنم بالا است تصمیم گرفتم به عنوان مربی وارد تیم استقلال شوم.

او افزود: اول از وزیر ورزش و جوانان، هیئت مدیره و رئیس باشگاه افتخاری تشکر می‌کنم. صحبت‌های بسیارمثبتی با افتخاری در شهر دوبی داشتیم. همچنین از زحمات توفیقی نیز تشکر می‌کنم. جا دارد از مربی قبلی و کادرفنی نیز برای زحماتی که کشیدند تشکر کنم و برای آن‌ها آرزوی بهترین‌ها را دارم.

سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال ادامه داد:ایران یک کشور قدیمی و با تمدن است و در آسیا جز کشور‌ها بزرگ است. می‌دانم که یکی از اعضای هیئت مدیره قراب در المپیک مونیخ حضور داشته است. هنوز بازی ایران و آرژانتین در جام جهانی اخیر در ذهن من وجود دارد و فقط بازیکنی همچون مسی باعث شد ایران بازنده آن دیدار باشد.

وینفرد شفر گفت: بازیکنان ایرانی را به خوبی می‌شناسم و علی کریمی بازیکن من بودند. باقری، دایی، مهدوی کیا بازیکنانی که در لیگ آلمان حضور داشتند را می‌شناسم.

او بیان کرد: از هواداران عزیز تشکر می‌کنم. ما بدون حضور تماشاچیان نمی‌توانیم موفق باشیم. هواداران در گذشته همواره کنار تیم بودند و اکنون هم از آن‌ها می‌خواهم ما را حمایت کنند. هر تیم بزرگی حتی بایرن مونیخ و رئال مادرید هم مشکل دارند و برای خروج از این شرایط تنها باید تمرینات زیادی انجام دهیم و تمرگز داشته باشیم و از تماشاگران توقع دارم به عنوان یار دوازدهم کنار ما باشند، زیرا به آن‌ها احتیاج داریم.

سرمربی جدید استقلال افزود: استقلال در جایگاه اصلی خود قرار ندارد و باید با بازیکنان و مسئولان صحبت کنیم تا دلایل ضعف مشخص شود و بدانیم در کدام ناحیه باید تمرکز کنیم تا به مسیر اصلی برگردیم.

شفر بیان کرد: افتخاری را سال‌ها می‌شناسم و خیلی خوشحالم که او را دیدم و با توجه به شناختی که از او دارم می‌دانم کار کردن با افتخاری راحت است. هدف اصلی من این است که به باشگاه کمک کنم و تیم را به جایگاه اصلی برگردانم. باید بازی به بازی بجنگیم تا خودمان را به جایگاه اصلی برسانیم و هدف اصلی ما این است تا آینده باشگاه را بسازیم. اکنون تمانم تمرکز ما روی بازی بعدی است.

سرمربی جدید استقلال تصریح کرد: وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد، دلایل زیادی وجود دارد و باید تمامی مسائل از جمله بدنسازی و تاکتیکی را بررسی کنیم. توقع این را نداریم که من با دست زدن، تیم را متحول کنم و ما باید قدم به قدم تیم را تغییر دهیم.

شفر افزود: مهم این خواهد بود که تیم ما آرامش داشته باشد تا مسیر را طی کنیم. از همه اعضای باشگاه استقلال انتظار دارم از نظر نظم و انضباط، زندگی حرفه‌ای و دیگر موارد کمک کنند. بازیکن جوان و پیر برای من فرقی نمی‌کند و تنها بازیکن خوب و بد داریم. شخصیت یک بازیکن مهم است. در کارلسروهه و دیگر تیم‌ها استعداد‌های پایه برای شروع کار خودم مد نظر قرار دادم. کار تیمی برای من بسیار مهم است و همه باید دست به دست هم همدل شویم و اتحاد داشته باشیم. هواداران هم باید پشت ما باشند و جا دارد از اینکه باشگاه به من اطمینان کرد تشکر کنم.

او بیان کرد: وظیفه اصلی ما این است باشگاه را به جایگاه اصلی برگردانیم. با پشتیبانی همه اعضای باشگاه می‌توانیم جایگاه اصلی را کسب کنیم. هر کسی پیراهن استقلال را بر تن می‌کند، باید افتخار کند که چنین پیراهنی را می‌پوشد. من همواره بیش از سه سال در تیم‌هایی که سرمربی بودم، کار کردم و در یک تیم نیز ۱۲ سال حضور داشتم. در ایران انسان‌های مهربانی را دیدم و چرا حالا اینجا نتوانم طولانی مدت کار کنم؟

او در پاسخ به این سوال که چرا در نشست خبری دیر حاضر شده گفت: اول از همه باید بگویم من دیر نیامدم و شما زود رسیدید. از همین شب گذشته که وارد ایران شدم با انسان‌های مهربانی برخورد کردم و با توجه صحبت‌هایی که با هیئت مدیره و مدیرعامل داشتم، می‌دانم که پشتیبانی وجود دارد و تمام هدفمان این است همدل باشیم.

شفر در مورد برگزاری دربی گفت: دربی برای من یک بازی معمولی مانند دیگر مسابقات است. ۹۰ دقیقه بازی انجام می‌شود و پس از آن همه چیز به شرایط عادی قبل از دیدار باز می‌گردد. مهم‌ترین مساله این است که تیم خودش را جمع کند و بتواند فوتبالی که می‌خواهیم را بازی کنیم. همچنین بازیکنان باید از نظر ذهنی آزاد باشند و می‌خواهیم روی این مسائل در تمرینات کار کنیم. در تمام کشور‌هایی که کار کردم، مربیانی را به کادرم اضافه کردم. امیدوارم در سال‌های بعد زمینه سازی ایجاد شود و بتوانند مسیر را ادامه بدهند.

او در مورد دستیارانش توضیح داد: کمک مربیان را همانند همه تجربه‌های قبلی انتخاب می‌کنم. باید مربیانی انتخاب شوند که در تمام زمینه‌ها همکاری کنند.

شفر درباره وضعیت رحمتی و جباری گفت: در مورد بازیکنان هیچ نظری ندارم. من تازه وارد ایران شدم و همه چیز باید مشخص شود.

او درباره اینکه آیا زمان کافی برای رسیدگی به تیم‌های پایه استقلال را دارد یا خیر بیان کرد: به فوتبال پایه علاقه دارم و رسیدگی به آن را دوست دارم و به طور حتم برای فوتبال پایه زمان کنار می‌گذارم. وقتی در آلمان حضور داشتم و درست روز‌هایی که با بایرن مونیخ بازی داشتیم صبح آن روز بازی‌های در رده نوجوانان را تماشا می‌کردم و باید بگویم این وظیفه من است.

سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال درباره اینکه برای دربی چه برنامه‌ای دارد گفت: من اطلاعات لازم را درباره دربی دارم و صد در صد دربی اهمیت خاصی دارد، اما اکنون نتیجه آخر سال مهم است. سختی کار من این است که بازیکنان را به جایگاه اصلی برگردانم و در سایر موارد هم تصمیم می‌گیرم.

او درباره اینکه اصلا چرا نتیجه دربی مهم است افزود: نتیجه برای همه فوتبالی‌ها مهم است، اما یک دربی نتیجه یک فصل را رقم نمی‌زند. سعی می‌کنیم با آمادگی برای این دیدار آماده شویم. اکنون مهم‌ترین موضوع برای من این است که بازیکنان را به جایگاه اصلی برگردانیم. باشگاه استقلال رتبه ۱۲ جدول قرار دارد و باید این جایگاه را تغییر دهم و به نوعی مشکلات را برطرف کنیم.

سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال بیان کرد: شکایتی از امکانات باشگاه ندارم و اگر قرار است مشکلی باشد باید با باشگاه هماهنگ شود. با توجه به صحبت‌های مثبتی که با افتخاری داشتیم این آمادگی را داریم تا مسائل را مدیریت کنیم. اجازه بدهید ابتدا با چهره بازیکنان رو به رو شوم سپس در چشم آن‌ها نگاه می‌کنم و از چشمان آن‌ها از شرایط آگاه می‌شوم؛ بنابراین اکنون نمی‌توانم نظر بدهم. به طور حتماگر بازیکنی لبخند نداشته باشد، در زمین نیز نمی‌تواند موفق باشد.

شفر در مورد حضور فرهاد مجیدی در ترکیب کادر فنی گفت: تنها چیزی که می‌دانم این است که فرهاد مجیدی تمایل همکاری با من را دارد، اما این مسائل با هماهنگی باشگاه انجام می‌شود. شما خبرنگاران همیشه دوست دارید اطلاعات اول را داشته باشید، اما سیستم ما این است که این مسائل در باشگاه رسیدگی و سپس سخنگوی باشگاه آن‌ها را اعلام می‌کند.

 

انتهای پیام/

اظهارات سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال در مراسم معارفه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۰۸:۰۰ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
باشگاش که بزرگ نیست،حاشیه هاش فقط خیلی بزرگه.
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
ما هم خوشحالیم حتی بیشتر از شما ؟؟؟؟؟؟؟