سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکری در نطق میان دستور:

همسان سازی حقوق بازنشستگان پس از گذشت شش ماه از سال معلق مانده است

نماینده مردم تالش گفت: راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بعد از گذشت 6 ماه از سال همچنان معلق است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمود شکری نماینده مردم تالش و رضوانشهر در صحن علنی مجلس و در نطق میان دستور اظهار کرد: به تازگی  از جانب برخی مسئولین مباحثی شنیده می‌شود از جمله این‌که با اجبار نمی‌شود مردم به بهشت فرستاد. مگر رسالت پیامبران و ائمه اطهار جز تعلیم بشریت برای شناخت مسیر سعادت و شقاوت بود و  عمل کردن به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر از پیام‌های نهضت عاشورا نیست؟  ممکن است که حکام جامعه اسلامی به فکر سعادت خود باشند اما پیگیر هدایت مردم به سوی کمال و رشد نباشند؟

وی تصریح کرد: به همه سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر تذکر می‌دهم که به داد مسلمان میانمار برسند . مدعیان حقوق بشر کجا هستند و چرا به داد مردم مظلوم میانمار نمی‌رسند.

نماینده مردم تالش و رضوانشهر اظهار کرد: ضمن تقدیر از پاسخ منطقی رئیس جمهور به یاوه‌گویی‌های ترامپ لازم است بگویم که 6 ماه از سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال می‌گذرد اما در مبحث اشتغال که اساسی‌ترین معضل در کشور است اتفاق خاصی به وقوع نپیوست.

شکری تاکید کرد: عدم اجرای بخش ششم برنامه ششم توسعه و شفافیت و مبارزه با مفاسد از جمله صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور موضوع ماده 28 برنامه ششم توسعه است و همچنان  با وجود گذشتن نیمی از سال هزینه پروژه‌های عمرانی پرداخت نشده و  اجرا نشدن  ماده 29 برنامه ششم توسعه یعنی راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا و عدم اجرای قانون 30 برنامه که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان بعد از گذشت 6 ماه از سال همچنان معلق است.

وی ادامه داد:  پرداخت نکردن مطالبات ایثارگران طبق قانون برنامه ششم توسعه از مسائلی است که باید به آن توجه داشت و بی‌عدالتی در توزیع اسناد خزانه و سایر اسناد بر اساس بدهکاری‌ها نیز از مشکلات دیگری است که به آن پرداخته نشده است.

نماینده مردم تالش و رضوانشهر اظهار کرد: مستحضر هستید که پیمانکاران  به دلیل عدم تخصیص اسناد بابت پرداخت حقوق  آن‌ها در احداث و نوسازی مدارس و تحویل آن به آموزش و پرورش مشکل ایجاد  شده  که این امر باعث سرگردانی دانش آموزان و اعتراض اولیاء آن‌ها شده است.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.