سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار کهنه قم ایمنی ندارد

شهردارقم گفت: بازار و تیمچه کهنه استان امنیت لازم برای مواجهه با حوادث و بلایای گوناگون را ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،سقائیان نژاد،شهردار قم در هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اظهار داشت: پارامترهای متعددی در ارتباط با شهر پایدار مطرح می باشد که هر کدام از آنها بیانگر وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی در قبال تامین ایمنی و امنیت لازم اماکن گوناگون پر تردد شهر است.


وی با اشاره به این که شهرداری به تنهایی امکان انجام اقدام های مورد نیاز برای ایمن سازی شهر را ندارد، افزود: در این زمینه تکلیف هر ارگانی باید مشخص و به آن ابلاغ شود.


شهردار قم همچنین با اشاره به این که در حال حاضر 11 هزار پرونده تخریب مکان های مختلف به دلیل برخوردار نبودن از شاخص های ایمنی لازم در شهرداری قم وجود دارد، افزود: 50 درصد این پرونده ها مشکل ایستایی دارند و اگر بخواهیم به سمت تخریب برویم، بدون هماهنگی با دستگاه ها و ارگان هایی که مصلحت را می سنجند، امکان پذیر نیست.


سقاییان نژاد همچنین ضمن هشدار صریح و قاطع در خصوص نا امنی موجود در برخی مکان های قم بویژه بازار کهنه و محیط پیرامونی آن، انجام هر گونه اقدام برای تامین ایمنی این مکان را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: در صورت وقوع هر حادثه ای در بازار قم، به دلیل تراکم و نوع بافت آن و خطرهایی که وجود دارد، اقدام های عملیاتی لازم تقریبا امکان پذیر نیست و فقط باید نظاره گر باشیم و به همین علت باید در بحث رفع مشکلات ناشی از ایمن نبودن تاسیسات زیر ساختی برق و گاز و همچنین نحوه نامناسب انبار کالا و اجناس و آموزش صنوف اقدام های عاجلانه ای صورت پذیرد.


مجموعه راسته بازار کهنه و نو واقع در شهر قم بافت قدیمی شهر در جوار محله عربستان مربوط به دوره صفوی و قاجار است که در اواخر سال 1376 با شماره 1937 به ثبت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری قم رسیده است.

انتهای پیام/ش

حال و روز ناخوش بازار کهنه قم

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.