سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دختر مبتلا به اوتیسم، قهرمان تنیس شد +تصاویر

دختری ۱۸ ساله ساکن فلوریدا که مبتلا به اوتیسم است، با اعتماد به نفس و تمرین و پشتکار، قهرمان این دوره از مسابقات تنیس شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل ازهلتس نیوز، بریتنی تایگرتز ۹ ساله بود که اوتیسم در او تشخیص داده شد . مادرش از دوران نوزادی متوجه عدم پیشرفت او در مقایسه با کودکان هم سالش شده بود و مدام او را نزد پزشکان می برد، اما با این پاسخ مواجه میشد که برخی کودکان دیرتر به مرحله رشد می رسند و جای نگرانی نیست، در حالی که او به اوتیسم مبتلا بود.

وضعیت بریتنی هر روز مادرش را نگران تر از قبل می کرد . او هرگز چهاردست و پا راه نرفت و تا ۶ سالگی کلمه ای بر زبان نیاورد و نهایتا در ۹ سالگی اوتیسم در او تشخیص داده شد.

اما اکنون او یک تنیس باز نمونه و خاص است، هرچند قبل از بازی برای بستن بند کفشها و یا دم اسبی کردن موهایش نیاز به کمک دارد، اما هیچیک از این مشکلات مانع از گام برداشتن او در زمین بازی نشد و ورزش دنیای جدیدی رو برای این ورزشکار اوتیستیک گشود.

اوبا اعتماد به نفس زیادی در گفتگو با «سی ان ان» گفته که مردم مرا برای آنچه که هستم و آنچه که می توانم انجام دهم می پذیرند و همین روحیه او را در ۱۸ سالگی تبدیل به یک قهرمان تنیس کرده است . .

والدین کودکان اوتیستیک کودکانتان را دریابید و با پرورش تواناییهای درونی آنها افقهای روشنی پیش رویشان بگشایید.

منبع:ایسنا

 انتهای پیام/

قهزمان تنیس مبتلا به اوتیسم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
محبوبه
۲۲:۵۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
من پسر اوتیسم ۱۳ ساله دارم .خیییلی بااستعدادی.نمی دونم درچه رشته ورزشی بذارمش
مسعود
۱۳:۵۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
افرین به این اراده