سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظامیان دانمارکی در افغانستان افزایش می‌یابد

پارلمان دانمارک فرستادن نظامیان این کشور به افغانستان در چارچوب ماموریت آموزشی ناتو را تصویب کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، تصمیم حکومت دانمارک برای فرستادن نظامیان این کشور به افغانستان در چارچوب ماموریت آموزشی ناتو به تصویب رسید.

در خبرنامه ای که توسط وزارت خارجه دانمارک منتشر شده آمده است: "حکومت دانمارک حمایت پارلمان مبنی برای فرستادن 55 سرباز اضافی به افغانستان در چارچوب ماموریت حمایت قاطع ناتو را به دست آورده است".

این نظامیان که در آغاز سال 2018 به کابل فرستاده خواهند شد در راستای آموزش نیروهای مسلح افغان فعالیت خواهند داشت. وزارت امور خارجه دانمارک خاطر نشان ساخته است که وضعیت امنیتی شکننده در افغانستان، دلیل فرستادن نظامیان اضافی به این کشور است.

در این اعلامیه به نقل از اندرس سامولسن، وزیر امور خارجه دنمارک آمده است : "اگر حکومت افغانستان کنترل را از دست بدهد، افغانستان یکبار دیگر به پناهگاه گروه‌های تروریستی مبدل می‌شود و همزمان با این خطر ایجاد موج تازه مهاجرین به اروپا و دانمارک پیدا خواهد شد".

کلاوس یورت فردریکسن، وزیر دفاع دانمارک نیز با ابراز نظر در مورد تصمیم اتخاذ شده حکومت این کشور خاطر نشان ساخت که رویداد غم‌انگیز حمله انتحاری به کاروان نظامیان دانمارکی در روز یکشنبه گذشته، نیاز به حمایت از افغان ها در راستای تامین صلح و امنیت در افغانستان را برجسته ساخته است".

 هفته گذشته یک تروریست انتحاری به کاروان نظامیان دانمارکی در کابل حمله کرد که در این حادثه به هیچ یک از نظامیان دانمارکی آسیب نرسیده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، دانمارک ، ناتو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.