سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماشین آلات کشاورزی شناسنامه دار می شوند

رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قم از صدور کارت شناسایی ماشین آلات و ادوات کشاورزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم  شاهمرادی،رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت : به دستور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا مبنی بر لزوم ارائه بیمه نامه شخص ثالث برای پلاک‌گذاری ماشین‌های کشاورزی و هزینه بالای این بیمه برای بهره‌برداران بخش کشاورزی، در سال جاری استقبال مالکان ماشین‌های کشاورزی از طرح پلاک‌گذاری و تعویض پلاک کاهش یافته است.

وی افزود: از جمله فعالیت‌های صورت گرفته اداره مکانیزاسیون، رسیدگی به مشکلات متقاضیان خط اعتباری مکانیزاسیون در شعب بانک کشاورزی، شرکت در کمیسیون تسهیلات بانکی و تصویب پرونده متقاضیان تسهیلات مکانیزاسیون است.

رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قم تاکید کرد: برداشت مکانیزه غلات و کلزا و نظارت بر برداشت، نظارت بر اکیپ‌های کنترل ریزش در برداشت، معرفی متقاضیان دستگاه ریزدانه کار به شرکت‌های سازنده جهت دریافت یارانه و تحویل دستگاه، برگزاری جلسات دوره ای با رابطان مکانیزاسیون مراکز، بازدید از کارخانه تولیدی ماشین زراعت همدان به همراه کارشناسان و رابطان مکانیزاسیون مراکز در استان همدان، شرکت در نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی در شهر آفتاب تهران با حضور کارشناسان، کشاورزان و رانندگان حرفه ای از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است.

وی ادامه داد: ضریب مکانیزاسیون استان 1.28 اسب بخار در هکتار است که هدف ما در برنامه آینده اداره مکانیزاسیون، ارتقاء ضریب مکانیزاسیون کشاورزی و بهره برداری مفیدتر از ماشین‌ها و تجهیزات کشاورزی برای افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه های تولید محصولات کشاورزی و در نهایت افزایش درآمد بهره‌برداران بخش کشاورزی در استان است.

شاهمرادی خاطرنشان کرد: پیگیری پرونده‌ و صدور کارت شناسایی رانندگان حرفه‌ای و بازدید دوره‌ای از ماشین آلات و ادوات کشاورزی برای صدور کارت شناسایی حرفه‌ای در سال جاری انجام شد.

انتهای پیام/ش

صدور کارت شناسایی برای ماشین آلات کشاورزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.