سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز تخصصی مهدویت استان قم

عاشورا سرمشقی برای هدایت بشر

امام حسین(ع) با برپایی نهضت عاشورا خطی ترسیم کرد که نشان داد اسلام حقیقی باید از کدام مسیر عبور کند و این قیام عمیق‌ترین تاثیر را بر تاریخ بشریت گذاشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی اظهار کرد: سیره و روش زندگی امام حسین(ع) همان سیره و روش پیامبر گرامی اسلام(ص) و امیرالمومنین(ع) است.

وی افزود: زهد و تقوای امام به گونه‌ای بود که در ظهر عاشورا با وجود تمام سختی‌ها و مصائب و از دست دادن یاران با وفایش دست از دین خدا برنداشت و با ظلم و ستم یزید تا آخرین نفس مبارزه کرد.

کلباسی تاکید کرد: سیدالشهدا(ع) در برخورد با مردم به خصوص فقرا به حدی مهربان و گرم بود که هر کس ایشان را برای نخستین بار ملاقات می‌کرد شیفته اخلاق خوش و عطوفت و شفقت ایشان می‌شد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در زمان خود در شرایطی قرار گرفت که دستگاه حکومت اموی از نظر سیاسی، اجتماعی، عقیدتی، عملی و فکری اسلام را به نوعی دیگر معرفی کرده بودند به طوریکه فساد را در ریشه جامعه ترویج می‌دادند و سیدالشهدا با قیام بزرگ عاشورا اسلام راستین را به تمام جهان نشان داد.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت استان قم خاطرنشان کرد: پس از واقعه عاشورا و آشکار شدن حقیقت جانشینان یزید و معاویه دیگر نتوانستند به حکومت دلخواه خود دست پیدا کنند و دودمان بنی‌ امیه و آل سفیان برچیده شد.

وی عنوان کرد: واقعه کربلا مانند یک چشمه جوشان و عمیق در تاریخ اسلام جوشید، نهضت‌ها را به راه انداخت و در کنار یکدیگر قرار داد نهضت‌هایی که تا امروز ادامه دارند و نهضت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز برگرفته از همان نهضت عاشورا است.

کلباسی ابراز کرد: عاشورا علاوه بر نشان دادن صفا، وفاداری، اخلاص و مظلومیت خطی ترسیم کرد که در تاریخ اسلام مستحکم و تحریف ناپذیر است و این چشمه همیشه جوشان هیچ گاه خشک نمی‌شود.

انتهای پیام/ت

 

 نهضت عاشورا ترسیم راه اسلام حقیقی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.