سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان:

از لحاظ قانونی به مجلس پاسخگو نیستیم

رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات از لحاظ قانونی در برابر پارلمان افغانستان پاسخگو نیستند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «امام محمد وریماچ»، رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات می گوید اعضای ارشد این کمیسیون از لحاظ قانونی به مجلس نمایندگان پاسخگو نیستند.

نشست استیضاح اعضای کمیسیون مستقل انتخابات که در برنامه روز گذشته مجلس در نظر گرفته شده بود به دلیل عدم حضور اعضای ارشد کمیسیون انتخابات برگزار نشد.

 عدم حضور اعضای ارشد کمیسیون انتخابات در نشست استجوابی مجلس با واکنش تند رئیس و اعضای مجلس روبرو گردید.

«امام محمد وریماچ»، رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات از لحاظ قانونی در برابر پارلمان افغانستان پاسخگو نیستند.

آقای وریماچ افزود که اعضای مجلس نمایندگان از آمدن اصلاحات در کمیسیون مستقل انتخابات نگران شده اند، به همین منظور شماری از این نمایندگان تلاش دارند تا به نحوی در انتخابات پیش رو در این کمیسیون مداخله کنند.

وی به صراحت گفت که روابط مجلس نمایندگان با مردم افغانستان کم شده است و نیاز است تا اعضای این مجلس مردمی تر برخورد کنند.

وریماچ عنوان کرد که تعرض و رفتارهای غیرقانونی اعضای مجلس نمایندگان با کمیسیون مستقل انتخابات نشان می‌دهد که شماری از وکلای مردم در حالت بی برنامگی به سر می‌برند و دیده می‌شود که آن‌ها در جامعه اعتبارشان را از دست داده اند، به همین منظور، تلاش دارند تا کمیشنرهای کمیسیون مستقل انتخابات را زیر فشار قرار دهند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.