ثبتنام در سامانه تا زمان دریافت کد رهگیری کامل نیست؛ بنابراین در صورت عدم دریافت کد رهگیری، ثبتنام انجام نشده است و متقاضی باید مجدداً فرایند ثبت نام را تکرار کند.
بعد از ثبت نام و واریز وجه در سامانه سماح، متقاضیان باید مدارک خود را که شامل گذرنامه و دو قطعه عکس است، تحویل دفتر زیارتی بدهند. سامانه سماح طوری طراحی شده که با نوشتن آدرس محل سکونت، نزدیک ترین دفتر زیارتی، نشان داده می شود. دفاتر، مدارک متقاضیان را به کنسولگری عراق ارسال میکنند. دفاتر موظف هستند روادید را از کنسولگری عراق گرفته و تحویل متقاضیان دهند.
از ویژگی های سامانه سماح، مشخص بودن اطلاعاتی مثل تاریخ رفت و برگشت، مرز خروجی وانتخاب وسیله حمل و نقل زائران است. ارائه این اطلاعات به ستادهای اربعین، مدیران را کمک میکنند که برای تسهیل در اعزام زائرین برنامه ریزی و پیشبینی درستی از تعداد زائران، سن، جنسیت و سایر موارد لازم در هر شهر و استان داشته باشند.
امسال برای سهولت زائران، ویزای انفرادی صادر میشود. متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه سماح نسبت به صدور ویزای انفرادی اقدام کنند. البته هزینه صدور ویزا انفرادی بیشتر از ویزای گروهی است.
22 آبان ماه پایان ثبت نام در سامانه سماح است. سفارت عراق هم که عهده دار صدور ویزاست، از ۲۸ آبان تعطیل میشود. برای همین توصیه میکنیم کسانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، در اسرع وقت مدارک خود را به دفاتر خدمات زیارتی تحویل دهند و به روزهای آخر منتهی به اربعین حسینی موکول نکنند.
بازگشت هزینه ثبتنام زائرین منصرف شده، پس از کسر خسارت مربوطه (بسته به مرحلهای که زائر اعلام انصراف میکند) از طریق حساب ویژه بانک ملی و با ارائه کارت شناسایی ملی امکانپذیر است.
برای دریافت فایل آموزش تصویری ثبت نام اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/