سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵ راه برای شگفت زده کردن مشتریان

قبل از شروع هر کاری، از خود بپرسید «آیا کاری که می کنید قابلیت تاثیرگذاری بر مشتری ها را دارد؟» اگر نتوانید جواب این سوال را پیدا کنید، به احتمال زیاد کسب و کارتان مشتریان ثابتی نخواهدداشت.

به  گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،قبل از شروع هر کاری، از خود بپرسید «آیا کاری که می کنید قابلیت تاثیرگذاری بر مشتری ها را دارد؟» اگر نتوانید جواب این سوال را پیدا کنید، به احتمال زیاد کسب و کارتان مشتریان ثابتی نخواهدداشت.

براساس نوشته سایت کرون: «تاثیرگذار بودن یعنی محصولات و خدماتتان فراتر از حد انتظار مشتری ها باشد». شما به عنوان مدیران کسب و کارهای کوچک نسبت به رقیبانتان یک مزیت دارید، مشتری های شما کمتر هستند و راحت تر می توانید آنها را تحت تاثیر قرار دهید.

تاثیرگذار بودن کسب و کارهای کوچک به قدری مهم است که باید یکی از اصل های ارتباط شما و مشتری ها باشد. چرا؟ زیر اگر بتوانید آنها را تحت تاثیر قرار بدهید، مشتری های ثابتی پیدا خواهید کرد که آنها نیز با تعریف کردن از برند شما باعث جذب مشتری های جدید می شوند.

اکنون سوال اینجاست که چگونه مشتری ها را تحت تاثیر قرار دهید؟ اگر شما مشتری هایتان را بشناسید، متوجه می شوید چه چیزی آنها را شگفت زده می کند. با توجه به نکات زیر، شما می تواند عامل تاثیرگذار مخصوص کسب و کار خود را پیدا کنید:

1. استفاده از دست خط خودتان

چه چیزی به مشتری ها نشان می دهد که شما برای آنها وقت بیشتری گذاشته اید؟ یک دست نوشته! ما این روزها به ندرت یادداشت یا دست نوشته دریافت می کنیم؛ اما حتما به یاد می آورید که وقتی از دوستان کارت پستال یا نوشته ای دریافت می کردید، چقدر هیجان زاده می شدید. «ایتسی» سفارش من را با این یادداشت تحویل داد: «ممنون کیمبرلی، امیدوارم از خریدن لذت ببری!» من بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم و به سرعت عکسش را در «اسنپ چت» به اشتراک گذاشتم. این کار نیازمند اختصاص دادن وقت بیشتر برای هر مشتری است اما نتیجه بسیار خوبی خواهدداشت.

2. اهمیت بسته بندی

در سال 2016، 51 درصد از خریدها به صورت آنلاین بود. سفارش های آنلاین باید برای مشتری ها ارسال شوند، بنابراین بسته بندی آنها باید متفاوت باشد. کاری کنید که بازکردن بسته بندی به یک لحظه خاطره انگیز تبدیل شود. زمانی که از یک شرکت محلی جواهری خریدم، آن را در یک کیسه کوچک که در جعبه ای براق قرار داشت، به همراه یک بروشور کوچک درباره شرکت و چند برچسب تحویل دادند. همه چیز طوری طراحی شده بود که باز کردن بسته بندی را جذاب تر کند. شما هم با دقت در بسته بندی می توانید مشتری ها را تحت تاثیر قرار دهید.

3. اعتماد به مشتری

گاهی اوقات اعتماد کردم به مشتری ها می تواند بهترین راه برای تحت تاثیر قرار دادن آنها باشد. سرپرست بازاریابی ما، کوین اسرج، یک آباژور از یک شرکت لوازم خانگی خریده بود؛ بعد از باز کردن بسته بندی متوجه شد یکی از پایه ها کمی آسیب دیده است؛ او با شرکت تماس گرفت، در حالی که هنوز تردید داشت، زیرا به احتمال زیاد باید برای برگرداندن آن بسته بزرگ به شرکت هزینه ای پرداخت می کرد؛ اما در کمال تعجب آنها جنس جدیدی ارسال کردند و جنس قبلی را برای اثبات از مشتری نخواستند. آنها همه چیز را برای مشتری آسان کرده بودند. واضح است که این کار هر کسی را تحت تاثیر قرار می دهد و او را برای خریدهای بعدی مشتاق تر می کند.

4. هدیه ها تاثیرگذارند

مردم عاشق وسایل مجانی هستند، اما تاثیر یک هدیه دور از انتظار و هوشمند بسیار بیشتر است. سال گذشته یکی از دوستانم دندان عقلش را کشیده بود. کشیدن دندان معمولا تجربه جالبی نیست اما بسته ای که در روز بعد دریافت کرد این تجربه را برای او کمی خوشایندتر کرد. درون بسته یک کارت هدیه ده دلاری برای خرید ماست یخ زده و یک یادداشت از دندانپزشکش بود. او نوشته بود که ماست یخ زده به بهبود درد لثه هایش کمک خواهدکرد. حتما شما می توانید واکنش ما و دوستم را تصور کنید، بله ما بسیار شگفت زده شدیم.

5. و حالا کمی تفاوت

مردم زمانی تحت تاثیر قرار می گیرند که شما کارهای معمولی را به صورت خارق العاده انجام دهید. همه ما از خراب شدن وسیله محبوبمان پس از کمی استفاده ناامید می شویم. معمولا مشتری باید به دنبال رسید خرید بگردد تا اگر کاملا هنوز شامل گارانتی می شود آن را تعویض کند، اما یک کارخانه چاقوسازی در سن دیه گو (این کارخانه متعلق به دو فرد باتجربه است که برای ارتش چاقو می سازند) عکس العمل متفاوتی دارد؛ آنها به محصولات خود اعتماد زیادی دارند، بنابراین چاقوهای آنها گارانتی مادام العمر دارند؛ آنها با این تفاوت مشتری ها را تحت تاثیر قرار می دهند.

داشتن مشتری هایی که از کار شما راضی باشند خوب است اما داشتن مشتریانی که از کار شما لذت برده اند، لازمه رشد و توسعه کسب و کارتان است. بنابراین سعی کنید با شگفت زده کردن مشتری ها، آنها را خوشحال کنید و به یاد داشته باشید که تداوم این کار رمز موفقیت شماست.

منبع:مجله پنجره خلاقیت

انتهای پیام/

 فروشندگان چگونه مشتریان خود را شگفت زده کنند؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.