سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام نوروزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خلاء بیمه هیئت‌های مذهبی در کشور از بین رفت/ بیمه مساجد و اماکن مذهبی اقدام جهادی است

نماینده مردم رباط کریم در مجلس با بیان اینکه جای خالی بیمه مساجد و هیئت مذهبی در کشور احساس می‌شد، تأکید کرد:طرح فیروزه ای براى مساجد،هيات‌های مذهبى و بقاع متبركه نوعی اقدام جهادی است.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم در نظر گرفتن ساز و کاری برای بیمه مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی، اظهار کرد: امروزه مساجد و هیئت‌های مذهبی کارکرد یک ارگان فرهنگی را پیدا کرده‌اند.

نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس بیان داشت: به عنوان نمونه شاهدیم که در مساجد ضمن برگزاری مراسم نماز جماعت، گاهی مراسم عزاداری می‌شود و در این عزاداری‌ها و زنجیرزنی‌ها ممکن است زنجیر به کسی اصابت کرده و به افراد آسیب برساند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه اظهار کرد: همچنین ممکن است بر اثر حادثه‌ای ناشی از اتصال سیم‌های برق و یا نشت گاز چادرها و تکایایی که برای مراسم عزاداری بر پا می‌شود دچار آتش سوزی شوند.

وی ادامه داد: گاهی اوقات در سال‌های گذشته و در بعضی از مناطق کشور در جریان برگزاری مراسم‌های عزاداری و سوگواری ایام محرم شاهد بودیم که در زمان مراسم تعزیه و شبیه خوانی ممکن است افرادی به دلیل بی احتیاطی جان خود را از دست بدهند.

حجت‌الاسلام نوروزی تصریح کرد: در سال‌های گذشته اتفاقاتی از این دست داشته‌ایم که در روز عاشورا در هیئتی مراسم خیمه سوزان برگزار شده و زمانی که خیمه‌ها را آتش زده اند کسی درون خیمه حضور داشته است که هم آتش گرفته و هم بر اثر استنشاق دود خیمه های سوخته جانش را از دست داده است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بیمه مساجد و هیئت‌های مذهبی جزء ضروریات اساسی بود که به دلیل نبود آن در گذشته شاهد مشکلات و گرفتاری‌هایی بودیم و جای خالی آن احساس می‌شد که این اقدام کار جهادی و درست است و باید انجام می‌شد که با به حمدالله با همت متولیان آن امسال اجرایی و عملیاتی شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.