سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسؤول تشکل‌های مذهبی هیأت‌های دهاقان خبر داد

ثبت 51 هیات در شهرستان دهاقان

مسؤول تشکل‌های مذهبی هیأت‌های دهاقان از ثبت 51 هیأت در سطح شهرستان دهاقان خبر داد و گفت: 65 هیات در شهرستان دهاقان با کسب مجوز مشغول فعالیت بوده و 16 هیات تا کنون موفق به کسب مجوز نشده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدجواد رضایی با اشاره به رشادت‌های امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان اظهار کرد: عزاداری برای سید و سالار شهیدان در شهرستان دهاقان بسیار پرشور برگزار می‌شود و همه عاشقان آن حضرت ارادت خاصی به ایشان دارند.

وی با اشاره به لزوم تبیین اهداف قیام امام حسین(ع)، افزود: اعزام مبلغ و روحانی به نقاط مختلف شهرستان از ارکان مهم دهه محرم بوده تا بتوانند اهداف قیام امام حسین(ع) را تبیین کنند.  

مسؤول تشکل‌های مذهبی هیات‌های مذهبی در شهرستان دهاقان اذعان کرد: برگزاری کلاس‌های مذهبی، اقامه نماز جماعت، برگزاری کلاس‌های خصوصی ویژه بانوان در روستاهای شهرستان توسط روحانیون صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: 13 نفر از روحانیون در روستاها مستقر شده و مشغول برگزاری مراسم‌ها، سخنرانی‌ها و برنامه‌های مرتبط با محرم هستند.

رضایی از ثبت 51 هیأت در سطح شهرستان دهاقان خبر داد و بیان کرد: 65 هیات در شهرستان دهاقان با کسب مجوز مشغول فعالیت بوده و 16 هیات تا کنون موفق به کسب مجوز نشده‌اند.

 وی افزود: برای برپایی مجالس سوگواری هیات‌ها به مکان‌هایی نیاز دارند و باید نظم و ترتیب داشته باشند و هیات مشخصی باشند.

مسؤول تشکل‌های مذهبی هیأت‌های مذهبی در شهرستان دهاقان صلاحیت هیأت‌های مذهبی را ضروری دانست و عنوان کرد: هیأت‌های مذهبی باید صلاحیت داشته باشند که توسط اداره تبلیغات اسلامی به نیروی انتظامی معرفی و پس از دریافت صلاحیت مورد نیاز تأیید می‌شوند.

وی از سامانه ملی طوبی برای ثبت فعالیت‌های هیأت‌های مذهبی خبر داد و گفت: کلیه فعالیت‌های هیأت‌های مذهبی وارد سامانه ملی طوبی شده و به ثبت می‌رسد و تمام هیأت‌های مذهبی در سراسر کشور با اختصاص یک کد شناخته می‌شوند.

 

انتهای پیام/م

 

ثبت فعالیت‌های هیأت‌های مذهبی سراسر کشور در سامانه ملی طوبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.