سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل منابع طبیعی بوشهر:

آتش‌سوزی در مراتع استان بوشهر ۵۰ درصد کاهش یافت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: طبق آمار دقیقی که وجود دارد شاهد کاهش ۵۰ درصدی آتش سوزی در مراتع استان هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سهیل مهاجری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت حفظ مراتع و درختان آن برای رسیدن به توسعه پایدار اظهار داشت: اقدامات موثر منابع طبیعی بوشهر در راستای پیشگیری و کاهش آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مراتع استان مورد توجه سازمان جنگل‌ها نیز قرار گرفته است و انشالله یک روز شاهد فرهنگ پذیری عمیق‌تر در این بخش باشیم.

وی اضافه کرد: اجرای پروژه اطفاء حریق با جوامع محلی در سطح شهرستان‌های بحرانی استان بوشهر از اقدامات مهمی است که در راستای کاهش آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مراتع استان نقش مهمی داشته است.

مهاجری نقش سازمان‌های مردم نهاد را نیز در پروژه‌ها و برنامه‌های منابع طبیعی بسیار موثر دانست و بیان داشت: همکاری با جوامع محلی و سمن‌ها و ورزشکاران از سال گذشته به صورت جدی‌تر در دستور کار این اداره قرار داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به حضور مستمر نیرو‌های حفاظتی این اداره در عرصه‌های منابع طبیعی سراسر استان اضافه کرد: سامانه تلفنی ۱۵۰۴ گزارش مردمی همواره آماده پاسخگویی به مردم عزیز استان است.

وی هماهنگی با تمام دستگاه‌های تاثیر گذار در سطح استان و شهرستان‌ها برای حفاظت از مراتع و جنگل‌های استان را یک ضرورت دانست و ادامه داد: منابع طبیعی استان نسبت به اراضی تحت پوشش خود با کمبود نیروی حفاظتی روبروست و انتظار می‌رود حضور همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استان در کنار منابع طبیعی تقویت شود.

انتهای پیام/ف

کاهش آتش‌سوزی در مراتع استان بوشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.