سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشیدیان در دیدار با خانواده شهید جاویدالاثر محمد جواد شیری؛

فرهنگ ایثار و شهادت باید توسط خانواده های شهدا و ایثارگران به نسل ها بعدی منتقل شود

استاندار خراسان رضوی گفت:فرهنگ ایثار و شهادت باید توسط خانواده های شهدا و ایثارگران به نسل ها بعدی منتقل شود و این فرهنگ متعالی باید پایدار در جامعه بماند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛علی رضا رشیدیان در دیدار با خانواده شهید جاویدالاثر محمد جواد شیری سرشوری گفت: فرزندان شهدا نتیجه شیر پاک مادران ، لقمه حلال پدران و تربیت قرآنی آنهاست که رشد و پرورش یافته اند و توانستند به اوج کمال انسانی برسند.

وی تصریح کرد: خانواده های شهدا با اهدای فرزندان خود به مکتب اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به وظیفه دینی خود عمل کردند و درس حقانیت و عدالتخواهی را به ما آموزش دادند.

استاندار خراسان رضوی خطاب به پدر شهید گفت: در جامعه امروز با توجه به شرایط بیشتر نیازمند شنیدن راه و روش تربیت فرزندان هستیم تا بتوانیم سیره زندگی شهدا را الگوی خویش قرار دهیم.

وی با بیان اینکه وظیفه ما در جامعه این است که پاسدار و حافظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت باید توسط خانواده های شهدا و ایثارگران به نسل ها بعدی منتقل شود و این فرهنگ متعالی باید پایدار در جامعه بماند.

رشیدیان در خصوص شهید محمد جواد شیری سرشوری گفت: تخریب چی سخت ترین و حساس ترین قسمت عملیات ها و جنگ هاست افرادی که در این سمت ها کار میکنند جسورترین ، شجاع ترین و قوی ترین افراد هستند .

وی با توجه به وصیت نامه شهید گفت: با اینکه شهید سن کمی داشته است اما وصیت نامه و نوشته هایش آرمان بزرگی را نشان میدهد و در تمام نوشته ها رنگ معنویت می درخشد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: اگر بتوانیم با اخلاص، معنویت و روزی حلال فرزندان خود را پرورش دهیم در هر شغل و سمتی که باشند انشالله موفق خواهند بود.

وی به جاویدالاثربود شهید اشاره کرد و گفت: شهدای که جاویدالاثر (مفقودالاثر) هستند شب صد ساله را طی کردند و به اوج رسیدند این شهدا قطعا فرزندان رشید بودند که این چنین به درگاه حق تعالی شتافتند و رنگ بودی دنیا برای این عزیزان معنایی نداشته است.

پدرشهید خطاب به استاندار گفت: آروزی دیدار با مقام معظم رهبری را دارم و تمامی فرزندانم را در تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب پرورش داده ام.

گفتنی است شهید جاویدالاثر محمد جواد شیری سرشوری 4خرداد1344 در مشهد چشم به جهان گشود و در 1مرداد 1361 در عملیات رمضان با عنوان تخریب چی در منطقه ی شلمچه به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

 

دیدار استاندار خراسان رضوی با خانواده شهید جاوید الاثر محمد جواد شیری سرشوری

انتهای پیام//ف.غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.