سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برون سپاری مشاوره‌های بهداشتی گامی مهم در ارتقاء سلامت جامعه

مسئول دفتر خدمات سلامت منطقه 12 تهران گفت: تلاش‌های وزیر بهداشت مبنی‌بر برون سپاری نظارت‌ها و مشاوره‌های بهداشتی تضمینی برای امنیت سلامت است.

فاطمه میرهادی مسئول دفتر خدمات سلامت منطقه 12 تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تلاش‌های وزیر بهداشت مبنی بر برون سپاری نظارت‌ها و مشاوره‌های بهداشتی به بخش خصوصی و ادامه این روند تضمینی برای سلامت مواد غذایی و امنیت سلامت باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: دولت برنامه ریزی های کرده و از آنجایی که تعداد بازرسان بهداشتی کم بوده شاهد راه‌اندازی و خصوصی سازی دفاتر سلامت هستیم، در حال حاضر 24 دفتر در تهران راه‌اندازی و  17 دفتر دیگر نیز به این دفاتر اضافه شده، در 9 استان دیگر نیز این دفاتر در حال راه اندازی هستند که با این کار نیروهای آموزش دیده از سوی دفاتر خصوصی افزوده می‌شود.

میرهادی گفت: دفاتر خصوصی تمام بازرسی‌های بهداشتی، خوداظهاری‌ها و مشاوره‌ بهداشتی را به وزارت بهداشت ارسال می‌کنند و با حضور ممیزان به اصناف غذایی، نمونه برداری، بکارگیری کلاه و دستکش، روش‌های بهداشتی و رفع موارد بحرانی به تضمین سلامت موادغذایی کمک خواهد کرد.

مسئول دفتر خدمات سلامت منطقه 12 اظهارکرد: دفاتر خصوصی با تربیت نیرو، افزایش نیرو، نظارت منظم سهم بسزایی در کاهش فساد موادغذایی، مسمومیت‌های غذایی و ارتقاء سلامت خواهند داشت اما متاسفانه چالش‌های زیادی وجود دارد که نباید بگذاریم سد راه سلامت شود.

وی افزود: بازررسان دولتی در برخی مواقع جلوی رشد دفاتر خصوصی را می‌گیرند و مخالف ورود بخش خصوصی هستند که با اهتمام وزارت بهداشت امیدواریم این مشکل رفع شود از انجایی که هر بازرس 700 تا 1500 صنف را باید بازرسی کند و از هر مغازه‌دار بپرسیم اخرین بازرسی کی بوده به چندماه گذشته اشاره می کنند

میرهادی خاطرنشان کرد: برای بازدیدهای پررنگ‌تر باید دفاتر خصوصی نیز در سطح ارتقا بهداشت بکوشند و این دفاتر خصوصی هر صنف می‌داند که حداقل ماهی یکبار مورد نظارت و بازرسی خواهد بود و با این آگاهی موادغذایی مانده، کنسروهای مانده و غیره را از بین می‌برد.

وی نظارت بر سلامت و بهداشت را گامی اساسی در ارتقاء سلامت جامعه دانست و از اهتمام وزارت بهداشت از این امر مهم خبر داد.

انتهای پیام/

راه اندازی دفاتر خدمات سلامت گامی در جهت ارتقاء سلامت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.